تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 آبان 1391
استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در درمان تاندونیت مزمن آرنج

  استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در درمان تاندونیت مزمن آرنج

دکتر مینا راجی متخصص ارتوپدی، جراح استخوان و مفاصل، عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران و بین المللی ao در مقاله ای بیان داشت: بیماری آرنج تنیس بازان (Tennis elbow) بیانگر التهاب مزمن تاندونهای متصل شده به قسمت خارجی آرنج است. بسیاری از بیماران علاقه زیادی به استفاده از روش های درمانی غیرجراحی دارند. این مطالعه برپایه ارزیابی استفاده از PRP می باشد.
امتیاز: Article Rating

 

 

در این مطالعه 16 مرد بین سنین 31 تا 57 سال که مبتلا به بیماری آرنج تنیس بازان بودند و در ابتدا تحت درمان های استاندارد غیرجراحی قرار گرفته و با شکست مواجه شده بودند و نهایتا کاندید عمل جراحی شدند انتخاب گردیدند.
 
معیار بالینی ارزیابی این افراد بر پایه اندکس استاندارد Mayo و S.A.V بوده است. این بیماران تنها یک تزریق زیرجلدی PRP را تجربه کرده اند. بیماران فوق در ماه های 1 و 2 و 6 و 12 بعد از درمان مورد ارزیابی قرار گرفتند.
 
در ارزیابی نهایی بیمارانی که تحت درمان با PRP بوده اند، بیش از 80 درصد کاهش درد را در مقایسه با زمان قبل از درمان نشان دادند.
 
این مطالعه نشان داد که درد بیمارن مبتلا به آرنج تنیس بازان با استفاده از PRP به میزان معناداری گاهش یافته است. بنابراین قبل از مداخلات جراحی می توان درمان با PRP را تجویز نمود.
 
لازم به ذکر است، Tennis elbow سالانه 4 تا 7 نفر را در هر 1000 نفر مبتلا می کند. گروهی از این بیماران به درمان مقاوم هستند و عملکرد مثبت و زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهند.
 
بیماری آرنج تنیس‌بازان عبارت است از التهاب و درد قسمت خارجی آرنج‌. این بیماری عضلات، تاندون‌ها و اپی‌کوندیل (یک برجستگی استخوانی در سطح خارجی آرنج که در آنجا عضلات ساعد به استخوان بازو می‌چسبند) آرنج را درگیر می‌کند.
 
بیشتر بزرگسالان بالای سی سال که به ورزش تنیس به صورت مداوم می پردازند، مکانیکها، نجارها و … مبتلا می شوند .
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه