تاریخ انتشار: شنبه 06 آبان 1391
استفاده ازسلول های بنیادی پرتوان القایی برای درمان شبکیه

  استفاده ازسلول های بنیادی پرتوان القایی برای درمان شبکیه

گروهی ازدانشمندان Kobe برای انجام یک مطالعه بالینی با استفاده ازسلولهای بنیادی پرتوان القایی انسانی (IPS)، دربازسازی ازشبکیه انسان کسب اجازه کردند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ajw.asahi.com ، رهبراین پروژه Masayo Takahashi،  درمرکز زیست شناسی تکوینی RIKEN درسان فرانسیسکو گفت که تیم او یک درخواست برای کسب اجازه از کمیته اخلاقی موسسه ملی تحقیقات RIKEN ثبت کرده و قصد دارد به زودی همین کار را برای کمیته اخلاقی بیمارستان مربوطه انجام دهد. 
طی سخنانی درهمایش بین المللی برنامه ریزی مجدد سلولی،  Takahashi گفت که این محققان امیدوارند برنامه ای را تا پایان سال 2013 آغاز کنند. اگراین پروژه توسط کمیته مربوطه اخلاقی و دولت مرکزی ژاپن به تصویب برسد، اولین کاربرد بالینی فن آوری سلول های  IPS خواهد بود که می تواند هر یک از سلول های مختلف بدن را تشکیل دهند. 
Takahashi گفت: این آزمایش بالینی بر روی شش فرد مبتلا به دژنراسیون ماکولای وابسته به سن، اختلالی در بخش مرکزی شبکیه به نام ماکولا، انجام خواهد شد. او گفت که این دانشمندان درنظر دارند که صفحاتی از سلول های شبکیه ایجاد شده از سلولهای iPS را که ازسلولهای خود بیمار مشتق شده است به  شبکیه چشم بیماران پیوند بزنند. 
این عمل جراحی در موسسه تحقیقات زیست پزشکی و بیمارستان Innovation ، در مجاورت این مرکز تحقیقات انجام می شود. 
کمیته اخلاقی RIKEN و بیمارستان IBRI خطرات ابتلا به سرطان و دیگر عوارض جانبی را در برنامه های کاربردی غربالگری مورد بررسی قرارخواهند داد. 
این آزمایشهای بالینی می تواند به محض تایید توسط  کمیته اخلاقی مربوطه و دولت مرکزی آغاز شود. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه