تاریخ انتشار: یکشنبه 25 مرداد 1394
واکسن تهیه شده با نانوذره های شبه ویروسی موثر در درمان ویروسی سینسیشیال تنفسی(RSV)

  واکسن تهیه شده با نانوذره های شبه ویروسی موثر در درمان ویروسی سینسیشیال تنفسی(RSV)

مطالعه ای در دانشگاه ایالتی جورجیا نشان داده است که یک واکسن حامل نانوذره های شبه ویروسی یا ذره های مهندسی ژنتیک شده میکروسکوپی، درمانی موثر برای ویروسی سینسیشیال تنفسی(RSV) است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، یافته های این مطالعه پیشنهاد می کند که این واکسن محافظت طولانی مدتی را علیه ویروسی سینسیشیال تنفسی(RSV) القا می کند و می تواند گزینه درمانی جدیدی برای این بیماری باشد. تاکنون واکسن مجازی برای این بیماری وجود نداشته است. طبق آن چه این مطالعه نشان می دهد به نظر می رسد این واکسن نانوذره مهندسی شده نوترکیب ممکن است بسیاری از پاتوژن های تنفسی را مهار کند.

ویروسی سینسیشیال تنفسی(RSV) یک ویروسی تنفسی است که ریه های و مجاری های تنفسی را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند مشکلات شدیدی را در نوزادان و افراد بالغ ایجاد کند و منجر به برونشیت و التهاب مجاری هوایی شود. در این مطالعه موش ها در گروه یک با نانوذره های شبه ویروسی بیان کننده RSV و یک گلیکوپروتئین چسبنده(G) واکسینه شدند که آن را مجموعا FG VLPs می نامند. موش بعد از واکسینه شدن با پاتوژن RSV زنده آلوده شد. نتایج نشان داد که موش های واکسینه شده با FG VLPs هیچ علایم واضحی از بیماری های ریوی شدید نشان ندادند و در این موش ها سطح ائوزینوفیل هم پایین آمده بود اما میزان  فیلتراسیون سلول های T و سیتوکین های التهابی و اینترفرون گاما بالا رفته بود که نشان دهنده اثر حفاظتی واکسن علیه بیماری RSV بود. این مطالعه پیشنهاد می کند که این واکسن نانوذره ای شبه ویروسی نوترکیب، ایمنی بلند مدتی را علیه RSV القا می کند و به خوبی سطح سلول هایT، سیتوکین ها و گرانولوسیت ها را نیز کنترل می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه