تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 مهر 1394
چگونه سلول های بنیادی در مقابل ویروس ها از خود دفاع می کنند

  چگونه سلول های بنیادی در مقابل ویروس ها از خود دفاع می کنند

محققین در A*STAR سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که سلول های بنیادی جنینی استفاده می کنند تا بیان ویروس را مهار کنند. این کشف امیدوارکننده می تواند در آینده استفاده درمانی و تشخیصی از سلول های بنیادی تاثیر گذار باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، مشخص شده است که چندین نوع سلول بنیادی از جمله سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی خون ساز قادر به سرکوب فعالیت ویروس های آلوده و ویروس الحاق شده به DNA در ژنوم میزبان هستند. این ویژگی خاص که آن را خاموش سازی proviral می نامند به خوبی درک نشده است. به همین منظور محققین تست جدیدی را طراحی کرده اند که به آن ها اجازه می دهد که همه ژن های موجود در سلول های بنیادی جنینی را غربالگری کنند. از طریق این پلت فرم غربالگری، محققین 303 ژن را شناسایی کردند و 148 فرایند و مسیر بیولوژیک مرتبط با خاموش سازی proviral را نشان دادند که پیشنهاد می کند که خاموش سازی proviral به وسیله مکانیسم های هماهنگی کنترل می شود که در چندین مسیر سلولی دخیل هستند. از طریق آنالیزهای جامع، محققین نتیجه گرفتند که دو ژن Chaf1a و Sumo2، فاکتور کلیدی مرتبط با خاموش سازی proviral هستند. مطالعات بیشتر روی نقش Chaf1a و Sumo2 در خاموش سازی proviral سلول های بنیادی می تواند اطلاعات جدیدی را در مورد سلول های بنیادی و بیولوژی ویروس ارائه دهد که می تواند به کاربردهای در مانی ارزشمند منتهی گردد.

این اولین مطالعه روی خاموش سازی proviral در سلول های بنیادی جنینی بود و به محققین کمک می کند که درک عمیق تری از سلول های بنیادی و توانای خاموش سازی proviral منحصربفردشان بدست آورند. با استفاده از این دیدگاه ها، می توانیم سلول های بنیادی مناسب برای افزایش ایمنی و کارایی سلول درمانی را شناسایی کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه