تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 مهر 1394
قرار گرفتن در معرض مواد آلرژن برای اولین بار از طریق انتقال جفتی و خوردن شیر مادر

  قرار گرفتن در معرض مواد آلرژن برای اولین بار از طریق انتقال جفتی و خوردن شیر مادر

ارتباط بین در معرض آلرژن ها قرار گرفتن و شروع یک حفاظت در برابر برخی بیماری های آلرژیک نامشخص باقی مانده است. فاکتورهای زیادی می توانند با پاسخ های ایمنی در ارتباط باشند که از آن جمله می توان به سنی که در معرض آلرژی قرار می گیریم، نوع آلرژن، زمان و دوز آلرژن و در نهایت منشا آلرژن اشاره کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازPLoS One، در این مطالعه محققین در دانشگاه سائوپولو برزیل بررسی کرده اند که آیا در معرض آلرژن های تنفسی قرار گرفتن می تواند در زنان بارداری و اوایل زندگی رخ دهد یا خیر. آن ها ارزیابی کردند که آیا Der p1 و Blot 5 که آنتی بادی های خاص علیه آلرژن ها هستند را می توان در 90 جفت نمونه های خون بند ناف و آغوز مادری تشخیص داد یا خیر. آنتی بادی Der p1 در 58% نمونه های آغوز و 29% نمونه های خون بند ناف مشاهده شد و این در حالی بود که درصد Blot 5 برای نمونه های گفته شده به ترتیب 41 و 9 درصد بود. مشابه با IgA که می تواند در همه نمونه ها یافتت شود، IgG نیز در بیشتر نمونه های آغوز وجود داشت. اگرچه آلرژن  ها  در همه نمونه های خون بند ناف مشاهده نشدند، درصد بالایی از آن ها(بیش از 95 درصد) برای IgM در هر دو mite در نمونه های خون بند ناف مثبت بودند که پیشنهاد می کند که نوزادان می تواند طی بارداری در معرض آلرژن های موجود در هوا قرار گیرند و به آن ها حساس شوند. مطالعات بیشماری سعی داشته باشند که در معرض آلرژن ها قرار گرفتن و مهار آن ها در ابتدای نوزادی را با شروع حفاظت از بیماری های آلرژن مرتبط سازند، با این حال، نتایج این مطالعه در این زمینه به موارد ضد و نقیضی رسیده است. بنابراین برای رسیدن به جمع بندی نهایی در مورد این مباحث پایه باید روش های معقول، استاندارد و تکرار پذیری را طراحی کنیم که نشان دهد این در معرض آلرژن قرار گرفتن کجا و چگونه اتفاق می افتد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 22 اسفند,1401

Lili

سلام ممنون از مقاله جالبتون
ببخشید سوالی داشتم من به بعضی مواد غذایی مثل انار و انجیر حساسیت دارم میخواستم بدونم در شیر دهی وقتی موجه با این مواد داشته باشم و حساسیت بگیرم چه تاثیری روی شیر و نوزادم داره؟!

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه