تاریخ انتشار: یکشنبه 19 مهر 1394
چگونه سلول های بنیادی به طور موثر پرو ویروس ها را خاموش می سازند؟

  چگونه سلول های بنیادی به طور موثر پرو ویروس ها را خاموش می سازند؟

سلول های بنیادی جنینی توانایی سرکوب پروویروس های اندوژن و اگزوژن را دارند. این پروویروس ها یک بخش جدایی ناپذیر از ژنوم میزبان هستند و این عناصر انگلی بیش از 10 درصد ژنوم موشی را در بر می گیرند. با وجود حضور قطعی این پروویروس ها، سلول های بنیادی جنینی می توانند به طور موثر این ویروس ها را سرکوب کنند. اما این امر چگونه اتفاق می افتد؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، مطالعات اندکی در گذشته نشان داده اند که این خاموش سازی پروویروس ها از طریق متیلاسیون DNA و مستقل از تنظیم به وسیله هیستون متیل ترانسفرازها صورت می گیرد.

مطالعه ای در A*STAR سنگاپور در مطالعه ای سیستمیک به غربالگری ریزRNAهای مداخله گر(siRNA) برای 20000 ژن پرداخته است تا به شناسایی تنظیم کننده های کلیدی خاموش سازی پروویروس ها برسد. آن ها از پروتئین فلورسنس سبز متصل به مگالوویروس موشی(MMLV-GFP) استفاده کردند و یک siRNA ناک دان سیستمیک در سلول های بنیادی جنینی موش انجام دادند. این مطالعه نشان داد که پروتئین چاپرون Chaf1a/b و فاکتور Sumo2 علاوه بر فاکتور پیش تر شناخته شده Eset در فرایند خاموش سازی پروویروس ها نقش دارند.

این اولین مطالعه روی خاموش سازی proviral در سلول های بنیادی جنینی بود و به محققین کمک می کند که درک عمیق تری از سلول های بنیادی و توانای خاموش سازی proviral منحصربفردشان بدست آورند. با استفاده از این دیدگاه ها، می توانیم سلول های بنیادی مناسب برای افزایش ایمنی و کارایی سلول درمانی را شناسایی کنیم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه