تاریخ انتشار: یکشنبه 26 مهر 1394
اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای تاسیس پنج برند و ورود به بازار ملی و جهانی
طیبی خبر داد:

  اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای تاسیس پنج برند و ورود به بازار ملی و جهانی

رییس جهاد دانشگاهی گفت: سند «نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی» در مرحله ابلاغ است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر حمیدرضا طیبی با اعلام این خبر اظهار کرد: جهاد دانشگاهی معتقد است که هر کار پژوهشی باید به فناوری و در نهایت به محصولی که در حوزه‌های مختلف در جامعه کاربرد دارد، تبدیل شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برنامه‌های جهاد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و افزود: همه واحدهای جهاد دانشگاهی باید در سراسر کشور بر اساس نیازهای ملی و مزیت‌های بومی استان‌ها دارای فعالیت‌های شاخص باشند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ریزی‌ها در قالب تهیه برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی انجام شده و این فعالیت‌ها تنها محدود به چند واحد خوب جهاد دانشگاهی نیست.

طیبی در ادامه به فعالیت‌های انجام شده جهاد دانشگاهی در واحد اردبیل و سمنان اشاره و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی واحد اردبیل با وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنایع و معادن در زمینه اصلاح نژاد فندق و مقاوم بودن آن در مقابل سرمازدگی و همچنین روش‌های کاشت این محصول و صنایع جانبی آن مذاکراتی داشته، همچنین در خصوص اصلاح نژاد گوسفند سنگسری جهاد دانشگاهی واحد سمنان با رویکرد توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در کشور هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

وی با بیان این که جهاد دانشگاهی به دنبال تأمین منابع لازم برای اجرای این برنامه‌ها است، گفت: بودجه مورد نیاز این برنامه‌ها نزدیک به 700 میلیارد تومان است که مقرر شده بخشی از آن از بودجه عمومی جهاد دانشگاهی تأمین شود.

رییس جهاد دانشگاهی ادامه داد: به دلیل کم بودن سقف بودجه جهاد دانشگاهی، با معاونت راهبردی و سایر سازمان‌هایی که منابع در اختیارشان است، در حال رایزنی جهت تأمین منابع لازم هستیم.

طیبی در ادامه به سند «نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی» اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سند «نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی» به مرحله ابلاغ رسیده و ما درحال پیگیری روند اجرای آن هستیم.

وی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در این سند به سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در سند «نقش جهاد دانشگاهی در اجرای نقشه جامع علمی» چند مأموریت خاص از جمله انتقال فناوری در پروژه‌های تکرارپذیر مانند صنعت فولاد، مس، آلومینیوم و پروژه‌های نفتی که ده‌ها بار آن را خریداری می‌کنیم، به جهاد دانشگاهی محول شده است.

وی همچنین ادامه داد: در واگذاری مأموریت‌های ملی به جهاد دانشگاهی برای حل مشکلات کشور در زمینه چای، اصلاح‌ نژاد بوته و در زمینه فناوری برگ سبز چای خشک شروع به فعالیت‌های جدیدی کردیم.

طیبی با ارائه پیشنهادی به دولت در خصوص مجموع فناوری‌هایی که تا به حال تولید شده و فناوری‌هایی که می‌توان تولید کرد، گفت: اگر دولت کمک کند، می‌توانیم خود را برای تأسیس پنج برند و تأمین نیاز کامل بازار ملی و ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی آماده کنیم که به دنبال آن حجم زیادی از کارهای پژوهشی را به همراه دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه