تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 آذر 1394
چند یافته جالب در مورد مرگ و مردن(بخش اول)

  چند یافته جالب در مورد مرگ و مردن(بخش اول)

بنجامین فراکلین می گوید: در این دنیا از هیچ چیز نمی توان مطمئن بود جز دو چیز مرگ و مالیات!. در مورد مالیات شاید تعدادی از ما مطمئن نباشیم اما حتما همه ما در مورد مرگ متفق القول هستیم و حتی تصور آن نیز به هر طریقی ممکن است روی ما اثر بگذارد. این دلیلی است که محققین در زمینه های مختلف آن را از دیدگاه خودشان مورد مطالعه قرار می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در زیر به پنج یافته تحقیقاتی در زمینه های بیوشیمی، پزشکی، ژنتیک، اجتماعی و روانشناسی مرگ خواهیم پرداخت که ممکن است شما در مورد آن چیزی ندانید.

1)تجزیه گوشت انسان بوی شیرین ناخوشایندی دارد

توصیف بوی مرگ شاید مشمئز کننده باشد و اغلب مردم براین باورند که بوی مناسبی نیست. با این حال، بوی حاصل از تجزیه انسان واقعا بسیار پیچیده است و شامل بیش از 400 ترکیب شیمیایی فرار است!. ما در بسیاری از این ترکیبات و بوها با جانوران مشترک هستیم اما مطالعه ای جدید نشان می دهند که پنج نوع استر در بدن انسان وجود دارند که تنها مختص انسان هستند. استرها ترکیباتی هستند که در واکنش با آب تولید الکل و اسید می کنند. این نتیجه از مقایسه ترکیبات با سایر گونه های جانوری مانند قورباغه ها و پرندگان تا خوک ها بدست آمده است. شاید جالب ترین نکته این باشد که این استرها بوسیله میوه ها بویژه آن هایی که در حال گندیدن هستند نیز تولید می شوند. آن هایی که با این بوها آشنا هستند مانند محققین پزشک قانونی یا مرده شورها اغلب این بوها را بو شیرین ناخوشایند توصیف می کنند که اینک ما ممکن است بدانیم به چه دلیل است.

2)ناخن ها و موهای شما رشد خود را ادامه نمی دهند

شاید شنیده باشید که ناخن ها و موهای شما(حداقل تا مدتی بعد از مرگ) به رشد خود ادامه می دهند و شاید تصور کنید بعد از نبش قبر نیازمند یک آرایشگر یا پدیکوریست برای مرتب کردن موها و ناخن های جسد باشید!. این ایده احتمالا از مشاهدات واقعی درمورد رشد ناخن و مو می آید اما این واقعیت امر نیست. واقعیت این است که بعد از مرگ تمام بدن دچار دهیدراسیون(از دست دادن آب) می شود و به نوعی چروکیده می شود و این امر موجب می شود که ناخن ها و موها بلندتر به نظر برسند. دلیل این که ما براین باورند که ناخن ها و موها نیز واقعا می میرند این است که تنها بخش های زنده این دو ساختار فولیکول مو و ماتریکس زیر ناخن هستند که نیازمند تنظیم هورمونی برای تولید مو و ناخن هستند و نیاز به یادآوری نیست که این اجزا نیازمند ترکیبات پروتئینی و اسیدهای چرب نیز هستند که به طور قطع بعد از مرگ تامین آن ها متوقف می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه