DNA، سرطان دوران کودکی
تاریخ انتشار: دوشنبه 30 آبان 1390
تغییر ساختار DNA باعث سرطان دوران کودکی می شود

  تغییر ساختار DNA باعث سرطان دوران کودکی می شود

دانشمندان UNC برای اولین بار نشان دادند که چگونه یک ژن حیاتی مرتبط با یک نوع سرطان دوران کودکی با تغییر در بسته بندی DNA در سلول، باعث ایجاد سرطان می شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دانشمندان UNC برای اولین بار نشان دادند که چگونه یک ژن حیاتی مرتبط با یک نوع سرطان دوران کودکی با تغییر در بسته بندی DNA در سلول، باعث ایجاد سرطان می شود. این کشف آزمایشگاهی آنها می تواند به توسعه درمان سارکوم ( تومور بدخیم استخوان و بافت نرم) در کودکان و نوجوانان منجر شود.
یافته های این محققان درمجله  Genome Research منتشر شده است.
رویدادهای ژنتیکی در برخی از سارکوماها منجر به ایجاد پروتئین هایی می شود که از قطعات حاصل از ژن های مختلف تشکیل شده اند. اینکه چگونه این پروتئین های ترکیبی باعث سرطان تنها در بعضی از انواع سلول ها می شوند بدرستی شناخته نشده است.
تیم UNC توضیح دادند که چگونه پروتئین ترکیبی  EWS - FLI1  به مکان های غیر منتظره در ژنوم سلول های سرطانی متصل شده و سبب تغییر ساختار DNA می شوند. این تغییرات تنظیم بسیاری از ژن ها را برهم زده و گام های آغازین ژنتیکی بسوی سرطان را موجب می شوند.
دکتر Ian Davis استادیار اطفال و ژنتیک و نویسنده ارشد این مطالعه توضیح می دهد : پروتئین های ترکیبی درحال حاضر یک فرصت درمانی منحصر به فرد است زیرا تنها در سلول های توموری وجود دارند نه در سلول های طبیعی. ما در حال نزدیک شدن به فهم چگونگی عملکرد آنها در سلول های سرطانی هستیم. گام های بعدی تعیین چگونگی توقف این فرایند توسط دارو است.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه