تاریخ انتشار: شنبه 11 آذر 1391
کشف ژنی که کلید درمان بیماری‌های عفونی است
امیدی تازه برای درمان ایدز

  کشف ژنی که کلید درمان بیماری‌های عفونی است

یک ژن که بتازگی توسط دانشمندان استرالیایی کشف شده، می‌تواند کلید درمان و کنترل عفونت‌های مزمن مانند اچ‌آی‌وی، هپاتیت و سل باشد.
امتیاز: Article Rating

 

به بنیان به نقل از ایسنا، ، ژن Arih2 برای حیات جنین ضروری است و دانشمندان دریافته‌اند که این ژن کنترل عملکرد سیستم ایمنی بدن را برای مثال هنگام واکنش به عفونتها در دست دارد.
 
این کشف می‌تواند در توسعه درمان عفونت‌هایی مانند اچ‌آی‌وی و شرایط بوجودآورنده عفونت‌های مزمن مانند آرتریت روماتوئید که سیستم ایمنی بدن را در هم می‌شکنند، کمک کند.
 
این ژن توسط محققان موسسه والتر و الیزاهال در سلولهای دندریتیک کشف شد. این سلول‌ها به عنوان یک سیستم هشدار اولیه عمل کرده و در زمان وجود مهاجم خارجی، هشدار می‌دهند.
 
به گفته محققان، اگرچه سیستم ایمنی بدن بخوبی در برابر بسیاری از عفونت‌ها مقاومت می‌کند، برخی اورگانیسم‌ها از مکانیزم‌هایی برای مبارزه یا گریز از این سیستم برخوردار بوده که به آنها در اقامت بدون مشکل در بدن کمک می‌کند.
 
کشف جدید می‌تواند در گیر انداختن این مکانیزم‌ها و تجدید قوای سیستم ایمنی کمک کند.
 
این محققان اکنون در حال بررسی تاثیرات خاموش کردن این ژن برای یک مدت کوتاه در جریان یک عفوت مزمن هستند. اگرچه به گفته آنها، تبدیل این یافته‌ها به یک دارو ممکن است سالهای زیادی به طول انجامد.
 
پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه