تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 دی 1394
تولید 17پروتئین نوترکیب با کاربرد پژوهشی در پژوهشگاه رویان

  تولید 17پروتئین نوترکیب با کاربرد پژوهشی در پژوهشگاه رویان

مسئول کنترل کیفیت پروتئین های نوترکیب پژوهشگاه رویان از تولید 17 پروتئین نوترکیب با کاربرد پژوهشی در این مرکز و نیز تلاش برای تجاری سازی این محصولات خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، محمدرضا قرائتی به کاربردهای فراوان این پروتئین ها در کارهای پژوهشی و مقدماتی مراحل بالینی اشاره و اظهار کرد: این پروتئین ها در حوزه های مختلفی مانند تحقیقات در سلول های بنیادی، کبدی، عصبی، پانکراسی و قلبی استفاده می شوند.
وی با اشاره به این که برنامه مفصلی برای افزایش تعداد پروتئین های نوترکیب در این مجموعه در دست اقدام است، افزود: در برنامه اول تعداد پروتئین ها به 40 مورد خواهد رسید.
قرائتی ادامه داد: تا پایان سال جاری تعداد آنها به 20 پروتئین خواهد رسید و سال آینده پرنامه داریم تولید پروتئین ها را به 40 مورد برسانیم.
مسئول کنترل کیفیت پروتیئن های نوترکیب پژوهشگاه رویان گفت: تولید پروتین های نوترکیب با توجه به نیازهای مجموعه های پژوهشی و تحقیقاتی داخلی و برای ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: پروتین های نوترکیبی که ما تولید می کنیم در زمینه های تحقیقاتی استفاده می شود و تاکنون به تعدادی از مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های داخل کشور ارائه شده است.
قرائتی با اشاره به آمادگی پژوهشگاه رویان برای تولید و تامین هر میزان پروتئین های نوترکیب مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی گفت: برخی از مجموعه ها در داخل کشور به صورت موردی اقدام به تولید این محصول می کنند، اما تولید در رویان به صورت مدون و در تعداد زیاد است. 
وی بر لزوم تجاری سازی تولید این پروتئین ها تاکید کرد و گفت: این مجموعه درصدد است زمینه تجاری سازی این محصولات را فراهم کند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه