تاریخ انتشار: پنجشنبه 10 دی 1394
ترشحات سمی تومورهای درون جمجمه ای به گوش داخلی آسیب می رساند

  ترشحات سمی تومورهای درون جمجمه ای به گوش داخلی آسیب می رساند

مطالعه ای جدید در بیمارستان ماساچوست نشان داده است که در برخی موارد شوآنومای وستیبولار، ترشحات توموری حاوی مولکول های سمی است که به گوش داخلی آسیب می رساند. شوآنومای وستیبولار یک تومور گهگاه کشنده است که اغلب با نوروفیبروماتوز2 همراه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه نشان داده است که چرا برخی شوآنوماهای وستیبولار علی رغم این که زیاد بزرگ نیستند ساختارهای مجاورشان که در کنترل شنوایی دخالت دارند را تحا فشار قرار دهند اما باز هم منجر به ناشنوایی می شوند. آن چه که مطالعات گذشته به‌ آن اشاره کرده اند این است که این تومورها رشد می کنند و عصب شنوایی را تحت فشار می گذارند و بدین دلیل موجب از دست رفتن شنوایی می شوند. اما مساله به همین سادگی هم نیست.

در این مطالعه جدید محققین کشف کرده اند که شوآنومای وستیبولار ترشحاتی دارد که حاوی TNFa است که خود ترکیبی سمی است. زمانی که محققین این ترشحات را به طور مستقیم در مورد بخش حلزونی گوش موش استفاده کردند، دریافتند که آسیب های سلولی در این قسمت اتفاق می افتد که می تواند آسیب شدیدی به شنوایی فرد بزند. یافتن راهی برای مهار تولید TNFa در بدن می تواند به کاهش عوارض شوآنومای وستیبولار کمک کند. از آن جایی که شوآنومای وستیبولار از لحاظ بافت شناسی یک تومور بدخیم نیست، احتیاجی به برداشتن و یا پرتودرمانی آن نیست. با این حال، در افرادی که دارای چنین تومورهایی هستند، شنوایی فرد رفته رفته کاهش پیدا می کند. این یافته ها نشان می دهد که می توان راهی دارویی را برای حفظ شنوایی در برخی از افراد مبتلا به شوآنومای وستیبولار پیدا کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه