تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 دی 1394
تزریق سلول های بنیادی بعد از حمله قلبی موجب احیای عملکرد قلبی می شود

  تزریق سلول های بنیادی بعد از حمله قلبی موجب احیای عملکرد قلبی می شود

تا چندی پیش زمانی که بیماری که دچار حمله قلبی شده بود را به بیمارستان می رسانند، پزشکان فورا به بازکردن عروق خونی وی می پرداختند و برای جلوگیری از آسیب بیشتر جریان خون وی را احیا می کردند. اما بازهم آن ها قادر به بازگردان بافت قلب به شرایط قبل از حمله نبوده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، در حال حاضر آسیب های قلبی و بافت اسکار حاصل دلیل اغلب مرگ های قلبی است زیرا این نوع آسیب مانع از عملکرد طبیعی قلب می شوند. اما اینک پزشکان می توانند در روشی تایید شده به وسیله FDA و از طریق تزریق سلول های بنیادی بیمار به قلب، موجب احیای عملکرد قلبی شوند و قلب تضعیف شده مجددا کارایی خود را بدست می آورد. در این روش، هرچند بدست آوردن سلول های بنیادی از مغز استخوان بیماران تا حدی درد آور است اما تکثیر و ازدیاد این سلول ها در آزمایشگاه و تزریق مجدد آن ها به بیمار می توانند عملکرد انقباضی و پمپاژی قلب را احیا کند. در بخش دیگری از مطالعه این محققین در دانشگا کلیولند از سلول های بنیادی اهدا شده از اهداکننده های جوان استفاده کردند که به صورت فریز شده موجود بودند و بعد از رسیدن بیمار سریعا به وی پیوند شدند. این فرایند نیز ضمن این که نیاز به روش تهاجمی گرفتن مغز استخوان را منتفی می کند، می تواند عملکرد قلبی را به خوبی احیا کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 24 دی,1394

پزشک مشاور

حسن مقیمی@: <br />باسلام <br /> درمان سکته قلبی با سلول درمانی تنها برای بیمارانی انجام می شود که دچارسکته قلبی حادشده باشندو اززمان سکته آنهاتااقدام برای سلول درمانی بیشتراز6ماه نگذشته باشد.

پنجشنبه, 24 دی,1394

حسن مقیمی

سلام <br />اینجانب در سال ۸۲ سکته قلبی کردم و در سال ۸۴در بیمارستان نفت عمل شده ام و ef قلبم بین ۲۰تا۲۵درصد میباشد میخواستم سوال کنم اکنون با کمک سلولهای بنیادی میتوانم پمپاژ قلبم را بمبود نمایم در صورت بله باید به کجا مراجعه کنم <br />اکنون ۵۰ سال دارم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه