تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 21 آذر 1391
کافئین قهوه خطر ابتلا به سرطان دهان را کاهش می دهد

  کافئین قهوه خطر ابتلا به سرطان دهان را کاهش می دهد

مطالعه جدید جامعه سرطان آمریکا، قویا ارتباط معکوس بین مصرف قهوه کافئین دار و مرگ و میر سرطان دهان / حلق را تایید می کند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday،  نویسندگان می گویند: میزان خطرمرگ ناشی از این سرطان اغلب کشنده، درافرادی که بیش ازچهار فنجان قهوه کافئین دارمی نوشند نسبت به افرادی که گاه گاه قهوه می نوشند، نصف است.  این مطالعه درمجله آمریکایی اپیدمیولوژی منتشر شده است
به گفته نویسندگان، برای روشن کردن مکانیسم بیولوژیک دخیل دراین امرتحقیقات بیشتری مورد نیاز است. مطالعات قبلی نشان داده اند که مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به سرطان دهان / حلق همراه است. برای مطالعه بیشتر، محققان ارتباط  قهوه کافئین دار، قهوه بدون کافئین و مصرف چای را با سرطان دهان / حلق درفازII مطالعه آینده نگر پیشگیری ازسرطان، که در سال 1982 توسط انجمن سرطان آمریکا آغاز شده است، بررسی کردند. در طول 26 سال پیگیری در میان 968،432 مرد و زنی که دراین مطالعه شرکت کرده بودند، 868 مورد مرگ به دلیل سرطان دهان / حلق رخ داده بود. محققان دریافتند مصرف کنندگان بیش از چهار فنجان قهوه کافئین دار در روز با 49 درصد خطر کمتر مرگ ناشی از سرطان دهان / حلق نسبت به افرادی که هیچگاه یا گهگاه قهوه مصرف می کردند، مواجه بودند. این یافته ها  مستقل از جنسیت، وضعیت سیگار کشیدن و یا استفاده از الکل بود. دکتر Janet Hildebrand نویسنده رهبر این مطالعه  گفت: " قهوه یکی از فراوان ترین نوشیدنی های مصرفی در جهان است و حاوی انواع مختلفی ازآنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها و سایر ترکیبات بیولوژیکی فعال است که ممکن است به محافظت دربرابر توسعه و یا پیشرفت سرطان کمک کند ."هر چند مصرف آن درایالات متحده  کمتر رایج است. سرطان دهان / حلق در میان ده سرطان شایع در جهان قرار دارد. یافته های ما مدارک و شواهد اثر محافظتی قهوه کافئین داردر اتیولوژی ویا پیشرفت سرطان دهان و حلق را تقویت می کند که ممکن است برای بررسی اینکه آیا مصرف قهوه می تواند منجر به پیش آگهی بهتر پس از تشخیص سرطان دهان / حلق مفید باشد. "
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه