تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 آذر 1391
پیوند سلول‌های بنیادی جهت درمان تومور چشم
برای اولین بار در کشور انجام شد؛

  پیوند سلول‌های بنیادی جهت درمان تومور چشم

پیوند سلول‌های بنیادی جهت درمان تومور چشم (رتینو بلاستوم) برای اولین بار در ایران در بخش پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک برای یک کودک 4 ساله با موفقیت انجام شد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر امیر عباس هدایتی رئیس بخش پیوند سلول‌های بنیادی بیمارستان محک ضمن بیان اهمیت اطلاع رسانی به والدین در مورد علایم موجود در تشخیص زودرس تومورهای چشمی، گفت: تنها در 20 ثانیه می‌توان افراد را از علائم تومورهای چشمی همچون وجود لکه سفید در چشم، برق‌زدگی در چشم، انحراف چشم‌ها، خیره شدن و پلک زدن مکرر، اشک‌ریزی و قرمزی چشم آگاه کرد. در صورت تشخیص به موقع 90 تا 95 درصد از تومورهای چشم درمان می‌شوند و حتی می‌توان بینایی کودک را کاملاً حفظ کرد. فقط کافی است اطلاعاتی به جامعه دهیم تا پدر و مادرها با آگاهی بیشتری به چشمانِ کودک خود نگاه کنند.

پایگاه اطلاع رسانی محک نوشت: معصومه کودک چهارساله محک ساکن یکی از روستاهای بروجن در استان چهارمحال بختیاری است و از بیمارستان فارابی به محک معرفی شده است. او از تاریخ 25 اردیبهشت 91 تحت حمایت محک قرار گرفته و در تاریخ 15 آبان ماه پیوند سلول‌های بنیادی از نوع اتولوگ برای او انجام شده است و پس از گذراندن دوره ایزولاسیون و مراقبت‌های پس از پیوند در تاریخ 20 آذرماه 1391 با گذراندن یک پیوند موفق از بیمارستان مرخص شد و به آغوش خانواده بازگشت

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه