تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 آذر 1391
برای مقابله با سرطان پستان متاستاتیک لاعلاج ، مقاومت آن باید مهار شود

  برای مقابله با سرطان پستان متاستاتیک لاعلاج ، مقاومت آن باید مهار شود

محققان رده های سلول سرطانی وتومورهای اولیه سرطان پستان را مورد بررسی قراردادند تا ببینید زمانی که این سرطان ها با نوع جدیدی از درمان که مسیرسیگنالینگ PI3K را هدف قرارمی دهند درمان شود، چه اتفاقی می افتد.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از medical xpress، یکی از خسته کننده ترین حقایق در مورد سرطان این است که حتی زمانی که یک درمان پاسخ می دهد، این پاسخ اغلب برای مدت طولانی دوام ندارد، چرا که سلول های سرطانی راه هایی را برای مقاومت در برابراین درمان می یابند. با این حال، محققان در مطالعات انجام شده در موش که در مجله Cancer Cell به چاپ رسیده است، راهی را برای مقابله با سرطان پستان تهاجمی یافته اند، که ممکن است پیشرفت دراین زمینه را یک گام به جلو سوق دهد.
این محققان می گویند این یافته ها بر اهمیت زیست شناسی پایه ای سرطان برای پیشبرد درمان تاکید می کند که موثرتر و کم خطرتر است.
دکتر Mohamed Bentires-Alj از موسسه تحقیقات پزشکی Friedrich Miescher  در سوئیس می گوید : "ما نیازمند به دست آوردن درک بهتر از دیاگرام مسیرهای سیگنالینگ سلول های سرطانی به منظور پیش بینی مکانیزم های مقاومت و طراحی درمان های ترکیبی صحیح می باشیم. علاوه براین، ما نیاز به درک بهتر چگونگی پیشرفت سرطان به حالت متاستاز داریم."
بطور کلی، گسترش سرطان از طریق متاستاز مسئول مرگ های ناشی از سرطان است.
دراین مطالعه جدید، Bentires-Alj و همکارانش، رده های سلول سرطانی وتومورهای اولیه سرطان پستان را مورد بررسی قراردادند تا ببینید زمانی که این سرطان ها با نوع جدیدی از درمان که مسیرسیگنالینگ PI3K را هدف قرارمی دهند، درمان شود، چه اتفاقی می افتد.
Bentires-Alj ادامه می دهد:"مسیر PI3K غالبا در سرطان های مختلف انسان جهش یافته و نقش کلیدی در توسعه تومور، حفظ وهمچنین مقاومت به درمان دارد. او توضیح می دهد که آزمایشات بالینی با ارزیابی حدود 26 مهار کننده های PI3K در حال حاضر در جریان است.
در حالی که این بازدارنده ها امیدوار کننده به نظر می رسند، این مطالعه جدید خبرهای بدی را به همرا دارد. هنگامی که تومورهای پستان سه گانه منفی با مهار کننده های PI3K مورد هدف قرار گرفتند، سلول های سرطانی شروع به تولید یک ماده شیمیایی کردند که مسیر دوم سرطان (JAK2/STAT5) را به گسترش سرطان تشویق کرد.
اما خبر خوب این است که: زمانی که این محققان موش ها ی مبتلا به یک فرم تهاجمی سرطان پستان را با داروی مهار کننده هر دو مسیر PI3K و JAK2/STAT5 درمان کردند، رشد تومورها آهسته ترشده، کمتر گسترش یافته و  در نهایت این حیوانات زندگی طولانی تری داشتند.
این یافته ها درموش منجر به آزمایش های بالینی در بیماران خواهد شد و به احتمال زیاد به نفع  کسانی که از سرطان پستان تهاجمی و یا سه گانه منفی رنج می برد، خواهد بود.
او می گوید: ما امیدواریم که این درمان ترکیبی در مطالعات بالینی تست شده و بیماران مناسب برای این مطالعات انتخاب شوند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 02 دی,1391

كامراني

بسيار خوب وارزشمند است متشكرم - لطفا مر احل درمان متاستاز استخوان را اگر مي دانيد بنويسيد

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه