تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 بهمن 1394
جلبک های دریایی راه حلی برای انتقال سلول های بنیادی و ترمیم زخم ها

  جلبک های دریایی راه حلی برای انتقال سلول های بنیادی و ترمیم زخم ها

محققین دانشگاه نیوکاسل راه حلی ارزان قیمت را برای انتقال سلول های بنیادی پیشنهاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های بنیادی که به وسیله ژل آلژینات پوشانده شوند می توانند در برابر محیط پیرامون شان محافظت شوند و حتی بعد از سه روز که در دمای اتاق قرار داده می شوند بدون تغییر باقی می مانند. این امر مزیت های زیادی را ایجاد می کند، برای مثال، می توان از این ژل ها برای ساخت بانداژهایی استفاده کرد که حاوی سلول های بنیادی هستند و می توان آن ها را در مورد زخم ها و سوختگی ها به کار برد و به فرایند بهبود زخم سرعت بخشید.

در حال حاضر شواهد بسیاری وجود دارد که سلول های بنیادی مشتق از بافت چربی با کاهش التهاب و افزایش سرعت بسته شدن زخم می توانند روند بهبود زخم را بهبود ببخشند. با این حال مشکل موجود این است که این سلول های بنیادی باید تحت شرایط خاصی به وسیله کارشناسان ذخیره و کشت داده شوند که قابلیت های کار را پایین می آورد. مطالعات نشان می دهد که علاوه بر دمای 37 درجه سلیسیوس و دی اکسید کربن 5درصد، قرار دادن سلول های بنیادی در ژل آلژینات نیز موجب می شود که این سلول ها در درمای معمولی به مدت سه روز زنده باقی بمانند. این امر راه حل ساده و موثری را برای چالش های موجود در انتقال این کشت های سلولی ارائه می دهد.

آلژینات ماده طبیعی است که از جلبک های دریایی استخراج می شود و به تنهایی و بدون استفاده از سلول های بنیادی نیز برای پوشاندن زخم ها و مرطوب نگه داشتن سوختگی ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مطالعه نشان داده است که بعد از سه روز کشت این سلول ها در دماهای بین 4 تا 21 درجه سلیسیوس، بیش از 90 درصد سلول های بنیادی زنده مانده و قابلیت درمانی خود را حفظ کرده اند و این در حالی است که در زمینه پزشکی، زیستایی 70 درصد قابل قبول است. به نظر می رسد فرایند کپسوله شدن مانع از تخریب سلول ها و لیز شدن آن ها می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه