تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 بهمن 1394
مقایسه استفاده از بند ناف در مقابل نوار بیوسلولزی برای ترمیم spina bifida‌ قبل از تولد

  مقایسه استفاده از بند ناف در مقابل نوار بیوسلولزی برای ترمیم spina bifida‌ قبل از تولد

در مطالعه ای که چند روز پیش در نشست سالیانه پزشکی مادر- بچه در آتلانتا ارائه گردید، محققین یافته هایی را ارائه کردند که حاکی از استفاده از بند ناف انسانی فریز شده و نوار بیوسلولزی برای ترمیم spina bifida‌ قبل از تولد است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، بیماری spina bifida‌ یکی از نواقص زمان تولد است که به دلیل عدم کامل بسته شدن استخوان های پشتی و پوشش های اطراف طناب نخاعی اتفاق می افتد. این نقص مادرزادی همراه با ناتوانی های مادام العمر و مرگ ناشی از عوارض آن ها خواهد بود. اخیرا مشخص شده است که جراحی های درون رحمی موجب بهبود حرکتی این نوزادان می شود و نیاز آن ها برای استفاده از شانت میکروسفالی را کاهش می دهد. با این حال نیمی از این بیماران نمی توانند از مزایای این جراحی های درون رحمی استفاده کنند. محققین سعی دارند که از پچ ها یا تکه های بازسازی کننده برای ترمیم این ضایعه استفاده کنند و بتوانند به نوعی التهاب و بافت اسکار تولیدی را کاهش دهند. در این مطالعه آن ها که از دو مدل پچ برای ترمیم و بستن استخوان پشتی در رحم استفاده کردند و امیدوار بودند که این مواد بتوانند موجب افزایش بازسازی و پوشاندن طناب نخاعی شوند. اگرچه این مطالعه در مدل رتی spina bifida‌ صورت گرفت اما نتایج امیدوار کننده ای را نشان داد. پچ مربوط به بافت بند ناف انسانی در مقایسه با نوار بیوسلولزی، موجب افزایش مهاجرت سلول های اپی درمی، عصبی و اندوتلیالی با کمترین میزان التهاب شد.

 با یافتن پچی که موجب بازسازی پوشش طناب نخاعی می شود و کمترین میزان التهاب و بافت اسکار را ایجاد می کند، محققین امیدوارند که نتایج مناسبی را در ترمیم spina bifida‌ در درون رحم پیدا کنند. آن ها این مطالعه را در جانورانی با اندازه بزرگتر نیز تکرار کرده اند و به نتایج مشابهی رسیده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه