تاریخ انتشار: دوشنبه 03 اسفند 1394
احیای بینایی در یک خانم با استفاده از سلول درمانی

  احیای بینایی در یک خانم با استفاده از سلول درمانی

یک زن نابینای اهل بالتیمور به لطف پیشرفت های صورت گرفته در زمینه سلول درمانی، بینایی خود را مجددا بدست آورد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، خانم ونا بلتون تا دو سال پیش قادر به دیدن نبود اما اینک به لطف جراحی سلول های بنیادی که انجام داده است قادر به دیدن پیرامون خود و مکان های مختلف است و هر روز به راحتی به محل کار خود رفت و آمد می کند. این خانم تا سال 2009 بینایی کاملی داشت اما رفته رفته بنا به دلایلی که ابتدا ناشناخته بود و بعدها با شک و تردید عفونت چشمی تشخیص داده شد، رفته رفته بینایی خود را از دست داد. وی به دنبال درمان، با کلینیک های متعددی مشاوره کرد و در نهایت به توصیه یکی از این کلینیک ها تصمیم به انجام سلول درمانی گرفت. به این منظور جراحان ارتوپد ابتدا مغز استخوان وی را استخراج کردند و با استفاده دستگاهی خاص سلول های بنیادی آن جداسازی شد. سپس این سلول ها به ناحیه آسیب دیده چشم این خانم(عصب بینایی) تزریق شد. خانم ونا بلتون اولین مرحله از سلول درمانی خود را در مارچ 2014 در فلوریدا انجام داد و یک سال بعد، وی متوجه شد که بینایی اش رفته رفته بهبود یافته است. در ژولای همان سال، وی برای اولین بار مشاهده کرد که همسرش چه شکلی است!. ونا معتقد است که این سلول درمانی زندگی وی را دگرگون کرده است و اینک وی از مدافعان پر و پا قرص سلول درمانی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 15 اسفند,1394

پزشک مشاور

بهزادمحمدی@: <br />باسلام <br />تومور مغزی به سبب آسیب رساندن به اعصاب بینایی چشم سبب نابینایی می شود و برای درمان عصب بینایی اسیب دیده طرحی به مرحله بالین نرسیده است به این دلیل که ترمیم لایه عصبی چشم کار دشواری است.ولی تحقیقات دراین زمینه ادامه دارد.

ﺳﻪشنبه, 04 اسفند,1394

بهزادمحمدی

باسلام لطفا اگه در ایران درمانی برای نابینایی توسط سلول بنیادی هست معرفی کنید مادر من ده سال هست که بدلیل تومور مغزی خوش خیم نا بینا شده اند.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه