تاریخ انتشار: شنبه 25 آذر 1391
سلول های پیش ساز مزانشیمی برای تقویت پیوند سلولهای بنیادی خون بند ناف

  سلول های پیش ساز مزانشیمی برای تقویت پیوند سلولهای بنیادی خون بند ناف

محققان به کمک سلول های پیش ساز مزانشیمی راهی را برای استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف به عنوان یک گزینه موثر در پیوند سلولهای بنیادی خونی گشودند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از demo.idg.com.au ، محققان کمپانیMesoblast  (ASX: MSB)  و دانشگاه تگزاس ممکن است راهی را برای استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف به عنوان یک گزینه موثر در پیوند سلولهای بنیادی خونی گشوده باشند. 

محققان نتایج حاصل از فاز I / II مطالعه ای را منتشر کردند که در آن سعی برسرعت بخشیدن تولید خون تازه در بیماران تحت پیوند دوگانه خون بند ناف داشته اند. 
دانشمندان در مرکز سرطان دکتر اندرسون دانشگاه تگزاس سلول های خونی از یکی از دو بند ناف پیوند شده را برداشته و آنها را بر روی بستری از سلول های پیش ساز مزانشیمی  (MPCS)  تهیه شده از کمپانی Mesoblast رشد دادند. این روش مدت زمان پیوند سلول های سفید خون را درسلول های خونی پیوند شده بهبود می بخشد.  
استفاده ازدو پیوند خون بند ناف یکی از گزینه های مناسب برای تقریبا 75٪ از بیماران نیازمند پیوند سلول های بنیادی خونی است که اهداکننده مناسب مغزاستخوان و یا خون محیطی به دلیل تحریک پاسخ ایمنی ندارند. 
اما بیمارانی که تحت این پیوند قرارمی گیرند به طور متوسط ​​زمان پیوند سلول های سفید خون و یا نوتروفیل آنها 26 روز و پلاکت آنها 53 روز در مقایسه با 11 و 13 روز در پیوند خون محیطی از یک دهنده مناسب است. 
 
بیماران درطی این زمان، به عفونت آسیب پذیر هستند و به دلیل خونریزی های خود به خودی وابسته به انتقال  خون می باشند.
سلول های خون بند ناف رشد یافته بر روی MPCS کاهشی را درزمان متوسط ​​پیوند نوتروفیل تا 15 روز در مقایسه با 24 روز گروه کنترل نشان دادند.
زمان متوسط پیوند پلاکت نیز به 42 روز در مقایسه با 49 روزدر گروه کنترل کاهش می یابد. نتایج حاصل از این مطالعه، اخیرا درمجله New England Journal of Medicine منتشر شده است. 
دکترElizabeth Shpall ، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: روند تکثیر سلول های خون بند ناف با استفاده از MPCS  سبب افزایش قابل ملاحظه تعداد سلول های پیوندی شده است. 
این تکثیر سبب افزایش ​​12 برابری درسلول های کل پیوندی و افزایش 40 برابری در تعداد سلولهای
 
+  CD34، که برای پیوند حیاتی است، شده است. 
کمپانی Mesoblast  از سلولهای MPCS خود برای توسعه  Revascor ، نوعی درمان با سلول های بنیادی برای نارسایی قلبی، نیزاستفاده کرده است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه