تاریخ انتشار: یکشنبه 26 آذر 1391
سلولهای بنیادی HER2 مثبت درسرطان پستان HER2 منفی یافت شده است

  سلولهای بنیادی HER2 مثبت درسرطان پستان HER2 منفی یافت شده است

پژوهشگران تومورهای پستانی که قبلا تصورمی شد فاقد پروتئین HER2 (بیان بالای آن باعود بیماری در ارتباط است) هستند مورد بررسی قرار دادند و دراین تومورها، گروه های سلول های بنیادی سرطانی (BCSCs) HER2 مثبت کوچک ، تهاجمی و مقاوم در برابر درمان را یافتند.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل ازsciencecodex.com ، مطالعه انجام شده توسط محققان دانشگاه دیویس، ویژگی های متناقض و جدیدی را دررایج ترین نوع سرطان پستان نشان می دهد. این یافته ها بینش تازه ای را در مورد چگونگی فراراین بیماری از درمان های موجود ارائه کرده و می تواند تشخیص و درمان سرطان پستان را بهبود بخشد.
در این پژوهش، تومورهای پستانی که قبلا تصورمی شد فاقد پروتئین HER2 (بیان بالای آن باعود بیماری در ارتباط است) هستند مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دراین تومورها، گروه های سلول های بنیادی سرطانی (BCSCs) HER2 مثبت کوچک ، تهاجمی و مقاوم در برابر درمان را یافتند. 
Jian Li نویسنده اصلی این مطالعه گفت: "این سلول های بنیادی سرطانی بسیار مقاوم به درمان های سنتی بوده ومی تواند به به عود بیماری منجر شود. "با وجود شیمی درمانی، پرتو درمانی و یا حتی عمل جراحی این سرطان ها هنوزهم عود می کند. این یافته ها تصور ما را در مورد سرطان پستان  تغییر می دهد. چرا که اکنون ما می دانیم که سرطان پستان HER2 منفی را می توان به طور موثر با درمان های ضد HER2 درمان کرد."
سرطان های پستان HER2 مثبت، به طور معمول با داروهایی که پروتئین HER2 را هدف قرارمی دهند مانند Herceptin یا Tykerb درمان می شوند. با این حال، تا همین اواخر دلیل کمی برای تجویزاین درمان برای بیماران مبتلا به سرطان HER2 منفی وجود داشت.
این تیم نشان داد که سلولهای بنیادی سرطانی HER2 مثبت، CD44 مثبت، CD24 منفی ، تهاجمی تر و بسیار مقاوم در برابر پرتودرمانی هستند. این ویژگی ها به طور قابل توجهی  با Herceptin یا RNA مداخله گرکاهش می یابد. سلولهای بنیادی سرطانی HER2 مثبت و CD44 مثبت در 57.1 درصد از تومورهای اولیه و 84.6 درصد از تومورعود کرده مشاهده شده است.
علاوه بر شناسایی این گروه ازسلول های بنیادی HER2 مثبت قبلا ناشناخته ، بررسی های بیشتر، بینش های جدیدی را در خصوص چگونگی مقاومت  به درمان این BCSCs ارائه کرده است. شبکه پیچیده ای از پروتئین ها، از جمله HER2 و STAT3، متاستازو مرگ برنامه ریزی شده سلولی را تعدیل کرده و سبب زنده ماندن این سلولها پس از درمان های سنتی ضد سرطان می شود.
این تحقیق علاوه برارائه گزینه های درمانی جدید برای بیماران مبتلا به سرطان پستان HER2 منفی، همچنین یک روش تشخیصی را فراهم می کند. نشانگرهایی مانند CD44، می تواند به پزشکان در تشخیص سلولهای بنیادی سرطانی HER2 مثبت تهاجمی در سرطان هایی که ظاهرا HER2 منفی هستند کمک کند. این یافته ها همچنین می تواند سبب پیشبرد درمان سرطان های دیگر شود.
لی می گوید: "این مطالعه ممکن است امکان درمان سلول های بنیادی HER2مثبت در سرطان های استخوان، ریه و یا مغز را که درمان همه آنها مشکل است، فراهم کند.
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه