تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 اسفند 1394
تزریق سلول های بنیادی می تواند برای شایع ترین نوع نارسایی قلبی موثر باشد

  تزریق سلول های بنیادی می تواند برای شایع ترین نوع نارسایی قلبی موثر باشد

بعد از مطالعاتی که روی رت ها در آزمایشگاه صورت گرفت و نشان داد که سلول های مشتق از کاردیوسفیرها می توانند شرایط صعب العلاج قلبی را درمان کنند، این سلول درمانی برای مطالعات انسانی نیز مورد تایید FDA قرار گرفت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، مطالعه ای در انستیتو Cedras-Sinai نشان می دهد که سلول های بنیادی قلبی می توانند درمانی موثر برای درمان نوعی شایع اما صعب العلاج از نارسایی قلبی باشد. نارسای قلبی دیاستولی، شرایطی است که طی آن عضلات قلبی تا حدی سفت می شوند و بطن های قلبی به دلیل عدم انقباض مناسب قادر به پمپاژ مناسب قلب نیستند. در این شرایط حتی اگر قدرت پمپاژی قلب نیز طبیعی باقی بماند اما بازهم مدت زمانی که طول می کشد این بطن ها پر شوند ثبات لازم را دارا نیست و در نتیجه عملکرد قلبی تا حدی مختل می شود. این نارسایی عملکرد قلبی، به طور خود بخود روی سایر اندام های بدن بویژه ریه ها نیز اثر می گذارد.

این مطالعه نشان می دهد که چند هفته بعد از تزریق سلول های مشتق از کاردیوسفیرها، عملکرد پمپاژی قلب در رت هایی با نارسایی قلبی دیاستولی و فشار خون بالا به شرایط طبیعی باز می گردد. با بدست آمدن این نتایج جالب و امیدوار کننده، محققین مسئول این مطالعه توانسته اند رضایت FDA را برای مطالعات بالینی انسانی جلب کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه