تاریخ انتشار: شنبه 11 بهمن 1399
MMP9 تمایز سلول های بنیادی قلبی را القا می کند

  MMP9 تمایز سلول های بنیادی قلبی را القا می کند

بازبرنامه ریزی اپی ژنتیکی و اتوفاژی نقش های حیاتی را در تمایز سلول های بنیادی بازی می کنند. با این حال، در مورد تغییرات اپی ژنتیکی و نحوه مشارکت آن ها در اتوفاژی و تمایز سلول های بنیادی قلبی انسانی اطلاعات اندکی موجود است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، پیش از این دکتر یاداو و همکارانش در دانشگاه نبراسکا گزارش کرده بودند که ماتریکس متالوپروتئیناز 9 درون سلولی به عنوان یک کلاژناز، مرگ سلولی سلول های بنیادی قلبی را وساطت می کند. در مطالعه ای جدید آن ها به بررسی این امر پرداختند که آیا MMP9 درون سلولی، تغییرات اپی ژنتیکی و اتوفاژی را در سلول های بنیادی قلبی وساطت می کند یا خیر. آن ها سلول های بنیادی قلبی انسانی ناک اوت شده برای MMP9 را تولید کردند و آن ها را با 5-آزاسایتدین(مهار کننده متیلاسیون DNA) و بافیلومایسین A1(مهار کننده اتوفاگوزوم) تیمار کردند و تغییرات اپی ژنتیکی و تمایز سلولی را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج آن ها نشان دهنده اختلال در مدیفیکاسیون اپی ژنتیکی، اتوفاژی کاهش یافته و اختلال در تمایز این سلول های بنیادی قلبی بود. نکته جالب این بود که استفاده از مکمل MMP9 موجب احیای مدیفیکاسیون های اپی ژنتیکی و کاهش اتوفاژی در سلول های بنیادی قلبی ناک اوت شده برای MMP9 شد.

به نظر می رسد که MMP9 درون سلولی، یک میانجی گر حیاتی مدیفیکاسیون های اپی ژنتیکی در سلول های بنیادی قلبی انسانی است و می توان از پتانسیل آن برای بهبود سلول درمانی قلبی استفاده کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه