تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 فروردین 1395
آیا سلول درمانی های طراحی شده برای بیماری پارکینسون آماده استفاده در مطالعات بالینی هستند؟

  آیا سلول درمانی های طراحی شده برای بیماری پارکینسون آماده استفاده در مطالعات بالینی هستند؟

همان طور که سلول درمانی ها به سرعت به سمت استفاده در بالین پیش می رود، درمان بیماری پارکینسون(به عنوان بیماری لاعلاج)، هدفی همیشگی بوده است. مطالعه ای جدید نشان می دهد که پیوند سلول های بنیادی در فاز I/IIa مطالعات به یک بیمار مبتلا به پارکینسون، امیدواری ها را برای درمان این بیماری افزایش داده است ولی قبل از هر چیز باید به چند سوال اساسی در این زمینه پاسخ داده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مطالعه ای که در نشریه Parkinson’s Disease به چاپ رسیده است، محققین پشنهاد داده اند که باید در ابتدای مطالعات بالینی به پنج سوال کلیدی در این زمینه جواب داده شود.

چه چیزی باید پیوند شود و مکانیسم عمل آن چگونه است؟

اطلاعات مربوط به کارآیی و ایمنی پیش درمانگاهی، که استفاده از این سلول های بنیادی برای درمان را حمایت می کنند، چیست؟

آیا بحث های موجود پیرامون نگرانی های اخلاقی، کاهش خطر و کارایی این سلول در درمان برای بیماران یا وابستگان آن ها حل شده است؟

ادعاها و چشم اندازهای مربوط به ارزش این سلول درمانی ها چیست؟ کنترل بهتر علایم یا درمان کامل؟

قوانین نظارتی براین مطالعات چیست و آیا این کار به وسیله کارشناسان سلول درمانی صورت می گیرد؟

در این تفسیر، نویسندگان به طور خلاصه به مرور نتایج اولیه بدست آمده از سلول درمانی های صورت گرفته برای پارکینسون پرداخته اند و برخی از بحث های اخلاقی موجود در زمینه استفاده از سلول های بنیادی جنینی را برشمرده اند. آن ها اعلام کرده اند که نگرانی هایی وجود دارد که سلول های بنیادی پیوند شده، عملکرد مورد نظر را نداشته باشند و اطلاعات لازم در مورد کارایی و ایمنی این سلول ها به درستی به آگاهی عموم نرسیده باشد. هم چنین این کنسرسیوم پیشنهاد می کند که طول مدت زمان پیگیری و تحت نظر قرار دادن این بیماران نیز احتمالا بعد از سلول درمانی کافی نبوده است. اگرچه ادعاهای اولیه پیشنهاد می کند که احتمال درمان وجود دارد اما اینک کارشناسان معتقدند باید با توجه به مزایای بالقوه سلول درمانی ها، معیارهای جدیدی برای موفقیت این سلول درمانی های تعریف کرد. با این اوصاف، نویسندگان هشدار می دهند که ادعاهای مبالغه آمیز در این زمینه بسیار زیاد است و باید  دانست که با توجه به موانع قانونی موجود، جذابیت های تبلیغاتی و جاه طلبی های شخصی شرکت کنندگان موجب شده است که این مطالعات بالینی در مراحل اولیه باقی بمانند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه