تاریخ انتشار: پنجشنبه 26 فروردین 1395
افزایش بقای بیماران مبتلا به سرطان مغزی با استفاده از سلول های بنیادی

  افزایش بقای بیماران مبتلا به سرطان مغزی با استفاده از سلول های بنیادی

با توجه به مطالعه ای که در دانشگاه کارولینای شمالی صورت گرفته است به نظر می رسد که سلول های بنیادی مشتق از پوست خود بیماران بتواند برای درمان شایع ترین و بدخیم ترین شکل از سرطان مغز استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، گلیوبلاستوما شکلی سریع الرشد و بدخیم از سرطان مغز است. استراتژی های موجود برای درمان این بیماری شامل برداشتن تومور از طریق جراحی است که به شیمی درمانی و پرتودرمانی برای کشتن سلول های بنیادی سرطانی باقی مانده دنبال می شود. همه این درمان ها موثر هستند اما مانع از بازگشت مجدد سرطان نمی شوند و در نتیجه نیاز به ایجاد درمان های جدیدی است که حداقل افزایش بقای بیماران را تضمین کند.

محققین دانشگاه کارولینای شمالی، راه حل این مشکل برای درمان موش های مدل برای گلیوبلاستوما را استفاده از سلول های بنیادی پوست خود موش ها می دانند. آن ها می گویند که روش جدید نیاز به فرایند تبدیلی به نام بازبرنامه ریزی مستقیم دارد. می توان سلول های پوستی را به طور مستقیم به سلول های بنیادی عصبی القایی تبدیل کرد و از آن ها به عنوان ناقل های دارویی برای درمان سرطان مغز استفاده کرد. به دلیل ظرفیت طبیعی خانه گزینی این سلول ها به عنوان یک ناقل، برخی افراد آن ها را اسب تروی می نامند. در حال حاضر مطالعات اولیه با استفاده از این سلول های بنیادی عصبی القایی موفقیت آمیز بوده است و محققین امیدوارند بتوانند بعد از رسیدن به نتایج قطعی تر، مطالعات مشابهی را در نیز در مورد انسان انجام دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه