تاریخ انتشار: دوشنبه 30 فروردین 1395
شناسایی یک داروی جدید برای یک نوع سرطان خون

  شناسایی یک داروی جدید برای یک نوع سرطان خون

لوکمیای میلوئید حاد(AML)، سرطان سلول های بنیادی میلوئیدی است که هم در بالغین و هم کودکان ایجاد می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، موتاسیون هایی که موجب فعال سازی بیش از حد تیروزین کیناز 3 شبه FMS یا (FLT3) می شوند معمولا در لوکمیای میلوئید حاد نقش دارند و چندین مطالعه بالینی تا کنون به تست مهارکننده های FLT3 پرداخته اند. با این حال، به دلیل این که این سلول ها می توانند به این مهارکننده ها مقاومت پیدا کنند، ایجاد روش های درمانی جدید برای درمان لوکمیای میلوئید حاد امری ضروری است.

داگلاس گراهام از دانشگاه کلرادو و همکارانش در دانشگاه کارولینای شمالی خبر از طراحی داروی جدیدی داده اند که هم تومورهای مقاوم و هم لوکمیای میلوئید حاد مستقل از FLT3 را هدف قرار می دهد. این گروه تحقیقاتی پیش از این نیز نشان داده بودند که گیرنده تیروزین کینازی MERTK‌در اغلب لوکمیاهای حاد افزایش پیدا می کند.

اینک آن ها نشان داده اند که در مدل های کشت سلول و پیش درمانگاهی، این داروی جدید تحت عنوان MRX-2843 اثرات ضد توموری را اعمال می کند. با استفاده از مدل زنوگرافتی که به موجب آن سلول های لوکمیای میلوئید حاد مشتق از بیماران به موش تزریق شدند، آن ها دریافتند که تیمار با MRX-2843 بقای موش ها را حتی در مواردی که تومورها به مهارکننده FLT3‌مقاومت نشان می دهند، نیز افزایش می دهد. در مجموع این مطالعه، MRX-2843 را گزینه مناسبی برای مطالعات بالینی بیشتر برای مهار لوکمیای میلوئید حاد معرفی می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه