تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 بهمن 1399
یک درمان ترکیبی موثر برای بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد و سندرم میلودیسپلازی

  یک درمان ترکیبی موثر برای بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد و سندرم میلودیسپلازی

سندرم میلودیسپلازی(MDS) و لوکمیای میلوئید حاد(AML) بدخیمی های خونی نادر مغز استخوان هستند که می توانند به طور خودبخود یا به عنوان یک عارضه جانبی ناشی از درمان سایر سرطان ها رخ دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این بیماری ها با جهش در ژن سرکوب کننده تومور TP53 مرتبط هستند و درمان استاندارد برای آن ها شامل استفاده از ترکیبات هیپومتیله کننده ای مانند آزاسایتدین یا دسیتابین است که متاسفانه زیاد موثر نیستند.

بیماران مبتلا به شکل جهش یافته TP53، 10 تا 20 درصد بیماران مبتلا به AML و MDS را شامل می شوند و گزینه های درمانی زیادی برای آن ها وجود ندارد. دیوید سلمان و همکارانش در مرکز سرطان Moffitt یک کارآزمایی بالینی جدید را برای این بیماران طراحی کرده اند که شامل ترکیب eprenetapopt (APR-246) و داروی شیمی درمانی آزاسایتدین است. eprenetapoptاولین کلاس از فعال کننده های p53 جهش یافته است که بعد از تزریق به بدن موجب القای مرگ در سلول های سرطانی جهش یافته برای TP53 می شود. این ترکیب درمانی دارای اثرات هم افزایی هستند؛ این بدین معنی است که این داروها نه تنها به تنهایی موثر هستند بلکه ترکیب آن ها می تواند به مراتب موثرتر باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه