تاریخ انتشار: دوشنبه 04 دی 1391
 واکسنی برای درمان نوعی سرطان در فاز حیوانی تولید شد
دستاورد جدید محققان کشور؛

  واکسنی برای درمان نوعی سرطان در فاز حیوانی تولید شد

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تولید واکسنی برای درمان یک نوع سرطان با استفاده از فناوری نانو خبر داد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر محمودرضا جعفری، با بیان اینکه سلولهای سرطان سینه پروتئینی به نام Her2 بیان (تولید) می‌کنند، افزود: پپتیدهای این پروتئین و نانو فناوری می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر سلولهای سرطانی تقویت کند.
 
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اجرای طرح تحقیقاتی در این زمینه، خاطر نشان کرد: در این طرح تحقیقاتی با استفاده از پپتیدهای پروتئین Her2 و نانو فناوری، کمپلکس خاصی تولید ‌شد که می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه این واکسن برای درمان سرطان سینه به کار می‌رود، ادامه داد: تولید این واکسن در فاز حیوانی است و با تزریق آن به موش باعث تحریک سیستم ایمنی موش شد.
 
جعفری به مهر گفت: پروتئین Her2 را از جمله پروتئین‌های مهم در تولید دارو توصیف و خاطر نشان کرد: در دنیا تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن با استفاده از این ماده انجام شده است که همچنان در فاز تحقیقاتی است.
 
رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه این طرح نیز در این مرکز در فاز تحقیقاتی است، اضافه کرد: تحقیقات توسعه‌ای برای دستیابی به این واکسن در فاز انسانی به تحقیقاتی بیشتری نیاز دارد که در حال اجرا است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه