تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 دی 1391
مبارزه با چاقی از طریق هدف قرار دادن گیرنده های طعم و مزه در روده

  مبارزه با چاقی از طریق هدف قرار دادن گیرنده های طعم و مزه در روده

محققان معتقدند هدف قرار دادن گیرنده های طعم و مزه در روده شاید بتواند یک استراتژی جدید و امیدوار کننده برای درمان چاقی باشد.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، با وجود بیش از 25 سال تحقیق در مورد داروی ضد چاقی،  داروهای اندکی موفقیت طولانی مدت  را نشان دادند. در حال حاضر محققان در گزارشی که درمجله Endocrinology & Metabolism به چاپ رسیده است می گویند: هدف قرار دادن گیرنده های طعم و مزه در روده ممکن است یک استراتژی جدید و امیدوار کننده برای درمان چاقی باشد.
روده مزه آنچه که ما می خوریم، تلخی، شیرینی، چربی، لذیذی را همانند زبان و با استفاده از مکانیسم های سیگنالینگ مشابه می چشد و نتیجه آن، آزادسازی هورمون برای کنترل سیری و سطح قند خون هنگامیکه مواد غذایی به روده می رسد، می باشد. این سنسورها یا گیرنده ها، در معده به مصرف بیش از حد مواد غذایی واکنش نشان می دهند و خرابی آنها ممکن است درایجاد چاقی، دیابت و شرایط متابولیکی مربوط به آن نقش داشته باشد.
دکتر Sara Janssen  و Inge Depoortere ، از مرکز پژوهش های اختلالات گوارشی در دانشگاه Leuven ، بلژیک، با بررسی این احتمال، دیدگاه های خود را در آخرین تحقیقات در ارتباط با این موضوع ارائه کرده اند. آنها می گویند که شواهد نشان می دهد که چاقی و شرایط مربوط به آن ممکن است با هدف قرار دادن وتحریک انتخابی گیرنده های مزه بر روی سلولهای روده سبب انتشار هورمونی که احساس سیری را ایجاد می کند شود، در نتیجه اثرات فیزیولوژیکی مصرف یک وعده غذایی را تقلید کرده و با فریب بدن ، احساس سیری را القا کند.
دکتر Depoortere می گوید: "اثر جراحی های چاقی براز دست دادن وزن ، کاهش شیوع دیابت و سایر شرایط مرتبط با چاقی به طور کامل درک نشده است، اما ممکن است شامل تغییر درانتشار هورمون روده باشد، "هدف گیری گیرنده های طعم خارج دهانی که بر آزادسازی هورمون های تنظیم کننده مصرف مواد غذایی اثر دارند ممکن است یک راه جدید برای تقلید این اثرات با استفاده از یک روش غیر جراحی باشد."
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه