تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 خرداد 1395
سلول های بنیادی تحلیل رفتن نورون های حرکتی را کاهش می دهد

  سلول های بنیادی تحلیل رفتن نورون های حرکتی را کاهش می دهد

محققین ژاپنی در زمینه سلول های بنیادی موفق شده اند به لطف استفاده از این سلول ها، زوال موش های مبتلا به بیماری نورون های حرکتی را آهسته کنند و بدین ترتیب راه را برای درمان انسان نیز هموار سازند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، تیمی از محققین در دانشگاه کیوتو و کیئو، سلول های خاصی را به موش های مدل برای اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) یا بیماری نورون های حرکتی پیوند کرده اند. آن ها مشاهده کرده اند که نرخ تحلیل رفتن یا دژنراسیون نورون های حرکتی این موجودات تا 8 درصد کاهش یافته است.

اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) یک اختلال مربوط به نورون های حرکتی است و در نتیجه این بیماری توانایی کنترل عضلات از دست می رود و عضلات در نهایت آتروفی می شوند. در حالی که این بیماری اثر چندانی روی عملکرد شناختی ندارد، پیشرفت آن می تواند همه عضلات فرد از جمله عضلات کنترل کننده بلع و تنفس را نیز درگیر کند و در نتیجه فرد را کاملا دچار مشکل کند. شاید شناخته شده ترین بیمار مبتلا به این بیماری، فیزیکدان بریتانیایی استیفن هاوکینگ باشد که به دلیل ابتلا به این بیماری به طور کامل ناتوان شده است.

در این مطالعه، محققین ژاپنی از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) برای تولید سلول های پیش ساز ویژه ای استفاده کردند که بعد از پیوند به طناب نخاعی موش های مدل برای ALS‌موجب بهبود آن ها شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه