تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 خرداد 1395
برخی آنتی بیوتیک ها ممکن است مشکلات بیماران پیوندی را بدتر کنند

  برخی آنتی بیوتیک ها ممکن است مشکلات بیماران پیوندی را بدتر کنند

طیف وسیعی از آنتی بیوتیک ها که میکروبیوم گوارشی را تخریب می کنند می توانند برخی از مشکلات مربوط به پیوند سلول های بنیادی را نیز افزایش دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، بیماران پیوندی معمولا مستعد عفونت های باکتریایی هستند و اغلب با طیفی از آنتی بیوتیک ها تیمار می شوند. اطلاعات بدست آمده از بیش از 850 بیمار پیوندی و هم چنین مطالعات جانوری نشان داده است که این آنتی بیوتیک ها می توانند مشکلات را در بیماران پیوندی افزایش دهند. یافته های این مطالعه نشان می دهد که انتخاب آنتی بیوتیک هایی که به صورت انتخابی و گزینشی باکتری های خوب را حفظ می کنند می تواند مانع از اثرات شدید بیماری GVHD شود.

برای درک بهتر اثرات تیمار آنتی بیوتیک روی GVHD، یوسوکو شونو و همکارانش نتایج ثبت شده بالینی مربوط به 857 بیماری که متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز شده اند را آنالیز کردند. تیمار با برخی آنتی بیوتیک ها در مقایسه با آنتی بیوتیک های دیگر می تواند خطر مرگ ناشی از GVHD‌را افزایش دهد. آنالیز مدفوع این بیماران نشان داده است که برخی از این آنتی بیوتیک ها، میکروبیوم گوارشی را تخریب می کنند و برخی باکتری های محافظ را می کشند. در برخی از موش هایی که بعد از پیوند سلول های بنیادی، رژیم آنتی بیوتیکی دریافت کرده بودند، دچار GVHD‌شدیدتر شدند. به نظر می رسد که این داروها با کشتن باکتری های گوارشی پوشش موکوسی محافظ کلون را تخریب می کنند و منجر به عفونت شدیدتر می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه