تاریخ انتشار: شنبه 22 خرداد 1395
ممانعت از پنهان شدن سلول های سرطان سینه در مغز استخوان

  ممانعت از پنهان شدن سلول های سرطان سینه در مغز استخوان

محققین در مرکز Duke کلید مولکولی را شناسایی کرده اند که سلول های سرطان سینه از آن استفاده می کنند تا به مغز استخوان موش تهاجم کنند و در آن جا پنهان شوند، جایی که آن ها می توانند از شیمی درمانی ها یا هورمون درمانی ها در امان بمانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، با استفاده از سال ها آزمایش روی موش ها، محققین راهی را پیدا کرده اند که نه تنها مانع از ورود سلول های سرطان سینه به مغز استخوان می شود، بلکه می تواند سلول های سرطانی را نیز بدرون جریان خون فلاش(شست و شو) کند، در ان جا این سلول های می توانند مورد هدف قرار گرفته و تخریب شوند. این یافته ها می تواند دیدگاه هایی را در مورد یکی از مخرب ترین انواع سرطان های سینه فراهم کند که حتی بعد از شیمی درمانی و به ظاهر ریشه کن شدن نیز مجدد عود می کنند.

مطالعات بالینی نشان داده است که سرطان سینه می تواند در صورت درمان در مراحل اولیه درمان شود و بیماران نشانه هایی از بیماری را نشان ندهند اما به نظر می رسد، پنج، 10 و یا 15 سال بعد باز هم امکان عود مجدد این سرطان ها وجود دارد. در این مطالعه آن ها نشان داده اند که چگونه سلول های سرطان سینه که گیرنده هورمون مثبت هستند از طریق خون و سایر بافت ها گردش کرده و در نهایت درون عروق خونی خاصی در مغز استخوان که حاوی مولکول E-سلکتین هستند به دام انداخته می شوند. آن ها با کلید مولکولی شان که روی سطح شان قرار دارد و به E-سلکتین متصل می شود وارد بافت اسفنجی درون استخوان می شوند و تا سال ها در آن جا به صورت خفته باقی می مانند. در بیماران انسانی، این سلول های خفته می توانند مجددا فعال شده و منجر به عود مجدد سرطان و متاستاز آن شوند. یکی از استراتژی های درمانی می تواند مهار E-سلکتین باشد که می تواند توانایی سرطان برای ماندن در استخوان را کاهش دهد. در انتهای این مطالعه محققین از یک مهار کننده E-سلکتین به نام GMI-1271 استفاده کردند و مشاهده کردند که این ترکیب با موفقیت ورود سلول های سرطان سینه به مغز استخوان را مهار می کند. با مهار این متاستاز میکروسکوپی می توان از متاستاز بیشتر سلول های سرطان در بدن جلوگیری کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه