تاریخ انتشار: دوشنبه 31 خرداد 1395
جمع‌آوری بیش از ۸۰۰ نمونه سلول‌های بنیادی بند ناف نوزاد در استان هرمزگان

  جمع‌آوری بیش از ۸۰۰ نمونه سلول‌های بنیادی بند ناف نوزاد در استان هرمزگان

مسئول بانک خون‌بند ناف در استان هرمزگان عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۸۰۰ نمونه سلول‌های بنیادی بند ناف نوزاد در استان توسط این نمایندگی جمع‌آوری شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون‌بند ناف در استان هرمزگان گفت: در حال حاضر مرکز جمع‌آوری سلول‌های بنیادی  بند ناف در استان وابسته به پژوهشگاه رویان در جهاد دانشگاهی  هرمزگان واقع‌ شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۸۰۰ نمونه سلول‌های بنیادی بند ناف نوزاد در استان هرمزگان توسط این نمایندگی جمع‌آوری شده است.

کوهکن سلول‌های بنیادی را مادر همه سلول‌ها دانست و ادامه داد: سلول‌های بنیادی، توانایی تبدیل به تمامی سلول‌های بدن را دارد این سلول‌ها دارای توانایی خود نوسازی و تمایز به انواع سلول‌ها همچون سلول‌های خونی، قلبی، عصبی و غضروفی هستند.

وی با اشاره به اینکه سلول‌های بنیادی همچنین در بازسازی و ترمیم بافت‌های مختلف بدن به دنبال آسیب و جراحت مؤثر هستند، گفت: این سلول‌ها می‌توانند به درون بافت‌های آسیب‌دیده‌ای که بخش عمده سلول‌های آنها از بین رفته است، پیوند زده شوند و جایگزین سلول‌های آسیب دیده شده و نقص در آن بافت را ترمیم کنند.

کوهکن افزود: فهرست بیماری‌هایی که می‌توان در حال حاضر امیدوار بود که از طریق سلول‌های بنیادی می‌توان آنها را درمان کرد عبارتند از  بعضی از انواع سرطان خونی، تالاسمی، ضایعات نخایی، دیابت نوع اول،  بیماری قلبی،  پارکینسون،  آلزایمر، ترمیم ساییدگی زانو،  دیستروفی عضلانی.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اجرایی در دستور کار این واحد برای سال جاری با معرفی هر چه بهتر بانک خون بند ناف در هرمزگان است، افزود: تهیه بسته‌های آموزشی در حوزه سلامت بارداری، برپایی ایستگاه‌های سلامت، برپایی جشن بزرگ خانواده رویان در نیمسال دوم سال جاری و پخش تراکت به صورت هدفمند در مراکز درمانی در راستای آگاهی بخشی به تمامی اقشار جامعه از برنامه‌های اجرایی در دستور کار این واحد است.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان به ذخیره‌سازی خون ‌بند ناف می‌توانند در ابتدای ماه نهم بارداری (هفته ۳۶) جهت مشاوره با شماره تلفن 07633684405 تماس حاصل و یا به آدرس چهار راه نخل ناخدا – جهاد دانشگاهی نمایندگی خون‌بند ناف رویان مراجعه کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه