تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 تیر 1395
سلول های عصبی رشد یافته در آزمایشگاه موجب ضربان سلول های قلبی می شوند

  سلول های عصبی رشد یافته در آزمایشگاه موجب ضربان سلول های قلبی می شوند

محققین جان هاپکینز نوعی از سلول های عصبی را در آزمایشگاه تولید کرده اند که می توانند در کنار سلول های عضلانی قلبی آن ها را تحریک به انقباض کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این سلول های عصبی تحریک کننده انقباض قلبی از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) مشتق شده اند. محققین بر این باورند که این سلول ها که از نوع سلول های عصبی سمپاتیک هستند می توانند به مطالعه اختلالاتی که روی سیستم عصبی تاثیر می گذارند کمک کنند، در واقع محققین قادر خواهند بود سلول های عصبی را در آزمایشگاه تولید کنند که می توانند بیماری مختص فرد بیمار را شبیه سازی کنند. سلول های عصبی سمپاتیک بخشی از سیستم عصبی خودمختار سمپاتیک هستند که کم و بیش به صورت مستقل و فعال تنفس، ضربان قبل، فوکوس بینایی، گوارش و پاسخ به ترس را تنظیم می کنند.

در شروع این مطالعه، محققین کار را با هم سلول های بنیادی جنینی انسانی و هم سلول های iPS شروع کردند، سپس آن ها را به صورت ژنتیکی مهندسی کردند تا به صورت سبز رنگ بدرخشند، اگر ژن های اصلی خاصی فعال شوند، نشانه های بصری ساده از سلول ها را خواهیم دید که نشانه ای بر تبدیل شدن آن ها به سلول های عصبی سمپاتیک است. اما آیا این سلول ها قادر به جفت شدن مناسب با سلول های هدف شان یعنی سلول های عضلانی قلبی هستند؟

برای کشف این موضوع، محققین آن ها این سلول های عصبی مشتق از iPSCها را در همراه با سلول های عضلانی قلبی مشتق از سه منبع کشت دادند: موش نوزاد، سلول های بنیادی جنینی موش و سلول های iPS انسانی. سلول های عصبی با هر سه نوع سلول ارتباط برقرار کردند اما زمانی که آن ها نیکوتین را برای تحریک سلول های عصبی اضافه کردند، تنها سلول های عضلانی موش نوزاد به آن پاسخ داد و تپشی سریع تر داشت. هر چند این نتایج امیدوار کننده است، اما محققین بر این باورند که برای رسیدن به نتایج قطعی تر نیاز به بررسی های بیشتر است. البته آن ها مطمئن هستند که ارتباط برقرار کردن سلول های عصبی با سلول های دیگر برای بالغ شدن آن ها نیز حیاتی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه