تاریخ انتشار: یکشنبه 10 دی 1391
تازه ترین یافته ی دانشمندان درمورد آرتروز

  تازه ترین یافته ی دانشمندان درمورد آرتروز

محققین امریکایی مکانیسم مولکولی ایجاد درد در آرتروز را شناسایی کردند.یافته ای که می تواند به درمان این بیماری تضعیف کننده در آینده کمک کند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ،بیمار Osteoarthritis)OA) یا آرتروز یکی از قدیمی ترین و رایج ترین اشکال Arthritis یا درد مفاصل بوده و یک بیماری مزمن به شمار می آید.وجه مشخصه ی بیماری تخریب غضروف مفاصل است.وجود غضروف در انتهای مفصل ،حرکت آن را تسهیل می کند  و تخریب آن سایش استخوان ها روی هم را به دنبال دارد که خود باعث درد و از دست رفتن توانایی حرکت مفاصل می شود.
گروهی از دانشمندان به سرپرستی دکتر Malfait  به مطالعه ی این بیماری در موش ها پرداخته و به نتایج امید وار کننده ای دست یافته اند.در این مطالعه رفتارها و حرکات  ناشی از درد هم زمان با رویدادهای مولکولی مورد بررسی قرارگرفته اند.طی این تحقیق نقش کموکاین خاصی به نام CCL2(MCP-1) و گیرنده ی آن CCR2 اثبات شده است. نتایج تحقیقات قبلی مبنی بر نقش اصلی این دو در ایجاد و پیشرفت درد به دنبال آسیب عصب این یافته را تایید می نماید.  دانشمندان عقیده دارندافزایش بیان این دودرجهت  تهییج مستقیم نورون ها یی که پیام را از اندامها به سوی مغز می برند(DRG )و نیز جذب ماکروفاژها به سوی این نورون ها صورت می گیرد.
با این حال باید گفت عوامل مختلفی باعث ابتلای فرد به OA  می شود از جمله سن، چاقی، جراحت و ژنتیک.
پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه