تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 مرداد 1395
راهی جدید برای تشخیص و درمان سرطان ریه

  راهی جدید برای تشخیص و درمان سرطان ریه

تیمی از محققین سنگاپوری کلاسی از ریز مولکول های RNA به نام oncomiRs را شناسایی کرده اند مسئول سوخت رسانی سرطان ریه هستند. این یافته، دیدگاه تازه ای را برای درک مقاومت درمانی سرطان سینه ارائه می دهد و می تواند منجر به راهی برای مونیتور کردن و درمان کردن موثر این بیماری شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این مطالعه جدید در A*STAR سنگاپور نشان داده است که سلول های بنیادی نادر سرطانی درون تومورها به درمان های رایج در این زمینه مقاوم هستند و این امر آن ها را به عنوان یکی مظنونین در عود مجدد سرطان ریه در بیماران معرفی می کند. از آن جایی که oncomiRs عامل اصلی این سلول های بنیادی سرطانی هستند، تجویز درمان هایی که این oncomiRs ها را حذف کند می تواند منجر به کشتن سلول های بنیادی سرطانی شود. محققین کلاس جدیدی از داروها به نام اسید نوکلئیک قفل شده(locked nucleic acid یا LNA) را به کاربردند که علیه oncomiRs در سلول های بنیادی سرطانی عمل می کند. این روش با موفقیت تومورهای ریوی را در مدل های موشی حذف کرد و اینک محققین به دنبال راهی برای تولید دارویی مشابه با این دارو به کمک کمپانی های دارویی برای استفاده در انسان هستند.

هم چنین در این مطالعه محققین نشان داده اند که از طریق بیوپسی های خونی بیماران می توان oncomiRs ها را با کمترین خطر و صرف کمترین زمان و هزینه در نمونه های آن ها شناسایی کرد. ردیابی سطح oncomiRs در خون بیمارانی که متحمل درمان ها استاندارد شده اند، محققین را قادر می سازد که پاسخ بیماران به درمان را مونیتور کنند و شانس عود مجدد و متاستاز را پیش بینی کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه