تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 مرداد 1395
سه چهارم زنانی که از درمان های کمک باروری استفاده می کنند ظرف مدت پنج سال بچه دار می شوند

  سه چهارم زنانی که از درمان های کمک باروری استفاده می کنند ظرف مدت پنج سال بچه دار می شوند

سه چهارم زنانی که از درمان های کمک باروری استفاده می کنند، ظرف مدت پنج سال بعد بچه دار می شوند که این می تواند در نتیجه درمان یا ناشی از یک بارداری طبیعی باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، نتایج یک مطالعه وسیع که بین سلول های 2007 تا 2010 در دانمارک و روی 20000 زنی صورت گرفت که از روش های کمک باروری استفاده کرده بودند، نشان می دهد که 57 درصد این خانم ها در نتیجه درمان بچه دار شده اند و نسبت قابل توجهی(14 درصد) نیز به طور خودبخود و بدون اثر درمان باردار و بچه دار شده اند که بیش از نیمی از این میزان بارداری هم ظرف مدت دو سال اتفاق افتاده است. دانمارک از معدود کشورهایی است که چنین مطالعاتی را می توان در آن انجام داد، زیرا تمام اطلاعات مربوط به این درمان های کمک باروری، تعداد تولدها و ... به خوبی در آن ثبت شده است.

اگر بخواهیم به صورت جرئی تر به این مطالعه نگاه کنیم باید گفت، نتایج نشان می دهد که بعد از دو سال 57 درصد زنان دارای فرزند شدند که 46 درصد آن ها از طریق IVF ،به عنوان اولین گزینه درمانی، بود. آنالیزهای بیشتر نشان داد که سن بزرگ ترین تعیین کننده موفقیت در این باروری ها است. ظرف دوره 5 ساله، نرخ تولد کلی برای زنان زیر 35 سال 80 درصد، زنان 35 تا 40 ساله، 60 درصد و برای زنان بالای 40 سال 26درصد بود. در مجموع این مطالعه نشان می دهد که شانس تولد بسیار خوب است اما برای رسیدن به موفقیت نیاز به زمان است وگاهی زوجین برای رسیدن به موفقیت نیازمند چندین سیکل درمانی هستند. هر چند همین آنالیزها، بالاترین شانس بارداری را برای زمان بلافاصله بعد از استفاده از این درمان ها می داند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه