تاریخ انتشار: یکشنبه 21 شهریور 1395
 CHART-1: بزرگترین مطالعه بازساختی قلب و دیدگاه های جدید در این زمینه

  CHART-1: بزرگترین مطالعه بازساختی قلب و دیدگاه های جدید در این زمینه

یک درمان که سلول های بنیادی مغز استخوان را برای بهبود ترمیم قلبی استفاده کرده است بهبود معناداری را در وضعیت اولیه بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب در مقایسه با گروه کنترل ایجاد نکرده است اما دیدگاه های جدیدی را در زمینه سلول درمانی این عارضه ارائه کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، اگرچه اطلاعات مربوط به این مطالعه که اصطلاحا آن را CHART-1 نامیده اند به طور کلی در بیماران طبیعی و قابل پیش بینی بود اما آنالیزهای بیشتر گروهی از بیماران را شناسایی کرد که ممکن است از این سلول درمانی قلبی (کاردیوپوئیتیک) نفع ببرند. CHART-1 به معنای درمان بازساختی قلبی نارسایی احتقانی قلب است.

سلول درمانی کاردیوپوئیتیک شامل جداسازی سلول های بنیادی مزانشیمی از مغز استخوان خود بیماران است. قرار دادن این سلول ها در معرض کوکتیلی قلب زا، آن ها را به سلول های کاردیوپوئیتیکی تبدیل می کند که به بافت قلبی آسیب دیده تزریق می شوند. طی برنامه درمانی CHART-1، بیمارانی از 39 مرکز بیمارستانی در اروپا مورد سلول درمانی قرار گرفتند. تا هفته 39 بعد از سلول درمانی، بهبود معناداری در بیماران مشاهده نشد. اما آنالیزهای بیشتر نشان داد که در گروهی از این بیماران دچار انبساط قلبی شدید( مربوط به حجم انتهای دیاستولی بطنی شان) ، این سلول درمانی اثرات مثبتی را روی بیماران بر جای گذاشته است و تنها در این افراد است که این سلول درمانی موجب بهبود کیفیت بیماران، افزایش توانایی آن ها در پیاده روی و کاهش حجم انتهای دیاستولی بطن چپ آن ها شده است. این مطالعه نشان داده است که استفاده از سلول درمانی ها می تواند با توجه به نوع عارضه ای که بیماران به آن مبتلا هستند، متفاوت باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه