تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 دی 1391
راز تشدید درد در اثر مورفین کشف شد

  راز تشدید درد در اثر مورفین کشف شد

طی یک تحقیق صورت گرفته توسط پژوهشگرانی از کشورهای کانادا، امریکا و ایتالیا،مسیرمولکولی عامل افزایش درد ناشی از مورفین شناسایی شد.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از مدیکال اکسپرس، پیشتر تصور می شد تحمل نسبت به مورفین  وحساسیت شدید به آن، به دنبال یک پاسخ مشابه ایجاد می شود .اما این گروه دریافتند که روندسلولی و پیام رسانی تحمل به مورفین بسیار متفاوت از روند ایجاد دردهای القا شده توسط این ماده می باشد.
دکتر Salter یکی از اعضای گروه می گوید: ما سلول های ویژه ای را به نام میکروگلیا در نخاع شناسایی کرده ایم که عامل دردهای ناشی از حساسیت شدید به مورفین هستند. زمانی که مورفین روی گیرنده های مشخصی بر روی میکروگلیا عمل می کند ، مراحل افزایش فعالیت  سلول های عصبی انتقال دهنده  درد آغاز می شوند.
مورفین با مهار فعالیت پروتئینی به نام KCC2 سبب درد غیرعادی می شود. این پرئتئین انتقال یون های کلر ونیز کنترل صحیح سیگنال های حسی به سوی مغز را تنظیم می کند.این یافته به بیمارانی مانند افراد دچار سرطان که با انواع مختلف دردهای مداوم درگیرند و نسبت به مورفین  یا سایر مسکن هاحساسیت شدید دارند کمک شایانی خواهد کرد. از آنجایی که درد علاوه بر هزینه های هنگفتی که در پی دارد ،بر روی کیفیت زندگی افراد دارای اثر منفی است نتایج این پژوهش  بسیار ارزشمند است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه