تاریخ انتشار: یکشنبه 24 دی 1391
خون بند ناف؛ درمانی موثر برای فلج مغزی کودکان

  خون بند ناف؛ درمانی موثر برای فلج مغزی کودکان

نتایج استفاده از سلول های خون بند ناف در فاز دوم مطالعاتی برای درمان فلج مغزی یاcerebral palsy(CP) که به تازگی از سوی پژوهشگران کره ی جنوبی منتشر شده حاکی از موثر بودن آن دارد.
امتیاز: Article Rating

 

 

به گزارش بنیان به نقل از GLOBE NEWSWIRE، فلج مغزی یاCP یک معلولیت اکتسابی دوران کودکی است که در امریکا به تنهایی تقریبا 10000 نوزاد سالانه به آن مبتلا می شوند.این گروه از محققین 96 کودک 10ماهه تا 10ساله را با استفاده از خون بند ناف اتولوگ مورد درمان قرار داده اند و به مدت یک ماه برای هر کودک برنامه ی توان بخشی داشته اند.
دکتر Kelley یکی از اعضای گروه خاطر نشان کرد نتایج مطالعه برای والدین هزارن کودک دچارCP و جنین های در معرض خطرمی تواند امیدوار کننده باشد. بهبود این بیماران با آزمایشات استاندارد بررسی شده است . این آزمایشات در شروع مطالعه و مجددا 1،3 و 6 ماه بعد نیز انجام شده اند  و یافته ها در مقایسه با گروه شاهد قابل توجه بوده اند.هرچند این درمان دارای عوارض ناخواسته نیز بوده  اما این عوارض مانع ادامه ی تحقیقات نشد.
به دلیل در دسترس نبودن خون بند ناف اتولوگ از خون بند ناف آلوژن در این تحقیق استفاده شده ونظر محققین گروه براین است که  پیوند اتولوگ ممکن است نتایج بهتری داشته باشد.
انواع پيوند:
آلوژنيک :
در اين نوع از پيوند ، خون بندناف فرد دیگری که به بيمار تزريق مي گردد. 
 اتولوگ :
در اين نوع از پيوند، از خون بندناف خود فرد که در بانک ذخیره شده است، سلول های بنیادی جداسازی و به وی تزریق می شود .
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه