تاریخ انتشار: چهارشنبه 28 مهر 1395
استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای مبارزه با لوکمیا

  استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای مبارزه با لوکمیا

محققین دریافته اند که سلول های بنیادی خون بند ناف که توان تمایز به انواع سلول ها را دارند می توانند ابزار درمانی مناسبی برای مبارزه با لوکمیا بویژه برای افرادی باشند که اهداکننده مطابقی برای پیوند مغز استخوان نیستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، هماتولوژیست های آمریکایی در پنجاهمین نشست انجمن خون شناسی آمریکا آخرین دستاوردها در زمینه سلول درمانی بیماری های خونی را ارائه کرده اند. یکی از این مطالعات به استفاده از سلول های بنیادی خون بند ناف برای درمان لوکمیا پرداخته بود.

سال هاست که پیوند سلول های بنیادی به عنوان گزینه درمانی استاندارد برای درمان لوکمیا مورد استفاده قرار می گیرند و در این میان سرطان شناسان یا از سلول های بنیادی اتولوگ استفاده می کنند یا از یک اهدا کننده مطابق از نظر ایمنی، سلول های بنیادی دریافت می کنند. اما این گزینه ها همیشه برای افراد در دسترس نیستند و به همین منظور محققین و کارشناسان بدنبال گزینه ای جایگزین بوده اند.

سلول های بنیادی خون بند ناف به لطف توانایی و ویژگی هایی که دارند می توانند گزینه ای مناسب برای بیمار لوکمیایی باشند که گزینه در دسترس ندارد. محققین در مرکز سرطان نیویورک می گویند که در مورد لوکمیای حاد و در غیاب یک اهدا کننده خویشاوند، اولین گزینه استفاده از اهدا کننده سلول های بنیادی سازگار است اما اگر چنین گزینه ای در دسترس نباشد، می توان سلول های بنیادی خون بند ناف را به عنوان جایگزین استفاده کرد. این سلول ها علاوه براین که منبع در دسترسی هستند و آن ها را از طریق بانک های خون بند ناف می توان تهیه کرد، ایمنی زایی بسیار پایینی دارند و در نتیجه مشکلات مربوط به رد پیوند را نیز ایجاد نمی کنند. برای اثبات این که این سلول ها گزینه مناسبی هستند، محققین از این سلول ها برای درمان 1240 بیمار لوکمیایی استفاده کردند و کارایی این سلول ها را تایید کردند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه