تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 آبان 1395
پیوند سلول های بنیادی عصبی القایی ریکاوری مربوط به سکته را در موش ها بهبود می بخشد

  پیوند سلول های بنیادی عصبی القایی ریکاوری مربوط به سکته را در موش ها بهبود می بخشد

محققین دریافته اند که پیوند سلول های بنیادی عصبی القایی(iNSCs) می تواند ریکاوری زیستایی و عملکردی سلول ها را در موش مدل برای سکته بهبود ببخشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، سلول های بنیادی عصبی القایی(iNSCs) سلول هایی هستند که از بازبرنامه ریزی مستقیم سلول های سوماتیک بدست می آیند. در مطالعه ای برای تعیین این که آیا این سلول های بنیادی عصبی القایی می توانند اثرات درمانی را روی موش مدل برای سکته ایسکمی اعمال کنند یا خیر، محققین ژاپنی در دانشگاه اوکامایا دریافتند که ریکاوری عملکرد و زیستایی سلول ها، بعد از پیوند این سلول ها افزایش می یابد.

 در مقایسه با سایر مطالعات که سلول های سوماتیک را به سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) تبدیل کرده و سپس آن ها را به سلول های عصبی القا می کنند. این مطالعه سلول های سوماتیک را به صورت مستقیم به سلول های بنیادی عصبی القایی تبدیل کرد. محققین دریافته اند که علاوه بر این که پیوند iNSCها موجب افزایش زیستایی می شود حجم ناحیه انفارکته مغزی را نیز کاهش می دهد و عملکرد حسی حرکتی را در این موش ها بهبود می بخشد. استفاده از این iNSCها هیچ گونه عوارض جانبی مانند تشکیل تومور را در جانور تولید نکرد که نشان می دهد استفاده از این سلول ها ایمن تر از iPSCهایی است که به صورت مرسوم استفاده می شوند. با وجود امیدوار کننده بودن این روش و این سلول ها، برای اثبات این که می توان از این سلول ها برای اهداف درمانی در انسان استفاده کرد، باید مطالعات بیشتری انجام داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه