تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 آبان 1395
شناسایی پروتئینی کلیدی در تولید لنفوسیت های B

  شناسایی پروتئینی کلیدی در تولید لنفوسیت های B

محققین در گروه تمایز سلولی در IDIBELL، یک سرکوب کننده رونویسی(هیستون داستیلاز HDAC7) را شناسایی کرده اند در تولید و هویت دادن به لنفوسیت های B دخیل است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، سلول های بنیادی خون ساز برای تولید سلول های خونی مختلف باید یک سیستم بسیار پیچیده را پشت سر بگذارند. در این سیستم خون سازی دو شاخه مهم وجود دارد: لنفوئید که منجر به تولید سلول های T، B و NK cells می شود و رده میلوئیدی که به اریتروسیت ها و ماکروفاژها تبدیل می شوند. دکتر ماریبل پارا سرپرست تیم تحقیقاتی مذکور می گوید که هر گذار و تغییر سلولی که طی تکوین سلول های B اتفاق می افتد شامل بدست آوردن برنامه ژنتیکی است که مشخص کننده مرحله سلولی جدید و از دست دادن هویت مرحله قبلی است. تاکنون محققین توانسته اند تصویر دقیق و صحیحی از شبکه ای از فاکتورهای رونویسی که برنامه ژنی خاص را فعال می کنند ارائه دهند. با این حال، شواهد رو به افزایش نشان می دهد که فاکتورهای رنویسی  در سرکوب رده های ژنی نامناسب نیز دخیل هستند. در این مطالعه نیز ماریبل پارا و همکارانش نقش خانواده ای از فاکتورهای رونویسی(هیستون داستیلاز HDAC7) را در تمایز سلول ها در سیستم خون سازی بررسی کرده اند.

در این مطالعه محققین نشان داده اند که  HDAC7لنفوسیت های B در سرکوب رونویسی ژن های نامناسبی که مشخصه سایر سلول های خونی مانند ماکروفاژها و لنفوسیت های T هستند دخیل می باشد. با استفاده از مدل موشی آن ها نشان داده اند که HDAC7 از طریق این مکانیسم تضمین می کند که ژن های خاص سایر سلول ها بیان نمی شوند و هویت لنفوئیدیشان را حفظ می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه