تاریخ انتشار: شنبه 15 آبان 1395
مهار کننده های HDAC امیدوار کننده در مبارزه با سلول های بنیادی سرطانی

  مهار کننده های HDAC امیدوار کننده در مبارزه با سلول های بنیادی سرطانی

گروهی از محققین در مرکز جامع سرطان سیلوستر در دانشگاه میامی نشان داده اند که مهار کننده های هیستون داستیلاز پتانسیل حذف منبع سرسخت و لجوج سلول های بنیادی سرطانی سینه و تخمدان را دارند. این سلول های بنیادی به مقاومت تومورها در برابر درمان کمک می کنند و نقش مهمی را در متاستاز و عود مجدد بیماری بازی می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،  در مطالعه ای که در مجله انکوژن به چاپ رسیده است، محققین بر یک رده سلولی مهندسی شده به صورت ژنتیکی تاکید داشته اند که به مطالعه آسان تر سلول های بنیادی سرطانی کمک می کند و می تواند موجبات پیشرفت در مبارزه با سرطان را فراهم آورد. محققین این مطالعه بهترین راه برای درک برخی چیزها را ساختن آن ها می دانند!. به همین دلیل آن ها رده سلولی را ساختند که سلول های بنیادی سرطان را تقلید می کند و با استفاده از آن دریافته اند که دو داروی مورد استفاده در مبارزه و هدف قرار دادن لوکمیا می توانند برای درمان سرطان های تخمدان و سینه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این مطالعه دو بعد پیچیده یعنی سلول های بنیادی سرطانی و اپی ژنتیک را یکی کرده است. در این مطالعه که محققین بوسیله رده سلولی مهندسی ژنتیک شده  و تولید شده بوسیله خودشان تحت عنوان BPLER انجام دادند، بسیاری از ویژگی های مرتبط با سلول های بنیادی سرطانی را نشان دادند.آن ها نشان دادند که هیستون استیلازهای 1 و 7( از 11 مورد کل) در تومورهای متاستازی تخمدانی و سینه ای افزایش بیان دارند و موجب حفظ سلول های بنیادی سرطانی در آن ها می شوند. در بخش بعدی مطالعه آن ها دریافتند که داروهای MS275 و MGCD0103 که برای درمان لوکمیا مورد استفاده قرار می گیرند می توانند هیستون داستیلازهای یک و هفت را هدف قرار دهند و در درمان سرطان های سینه و تخمدان موثر باشند. به نظر می رسد که برای درک بهتر مکانیسم های پشت پرده این مهارکننده ها نیاز به کار بیشتری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه