تاریخ انتشار: دوشنبه 02 بهمن 1391
50 درصد سرطان ها درمان قطعی می شود
یک متخصص انکولوژی تاکید کرد:

  50 درصد سرطان ها درمان قطعی می شود

یک متخصص انکولوژی با بیان اینکه سرطان در ایران مانند دیگر کشورهای دنیا رایج است گفت: خوشبختانه 50 درصد انواع سرطان ها قابل درمان است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، دکتر « پیمان حداد» متخصص انکولوژی گفت: سرطان یک بیماری درمان پذیر است و همه درمان های مدرنی که در کشورهای پیشرفته برای مقابله با آن وجود دارد، در کشور ما هم به بیماران ارائه می شود و به جرات می توان گفت درمان 50 درصد انواع سرطان ها  امکان پذیر و همراه با بهبودی قطعی است. 
وی افزود: با پیشرفت بهداشت جهانی در میان کشورها، مرگ و میر براثر بیماری های عفونی کمتر شده و جای خود را به بیماری های غیر واگیر داده است. از آنجا که جمعیت کشور ما جوان است، پیشرفت این بیماری در ایران در میان افراد جوان بیشتر است. 
این متخصص انکولوژی تصریح کرد: بعد از تروما و تصادف، سکته و سرطان از شایع ترین علل مرگ و میر در جهان محسوب می شود . شیوع سرطان در کشور ما تقریبا مشابه کشورهای دیگر است، با این تفاوت که در کشور ما در خانم ها سرطان پستان و در آقایان سرطان معده بسیار شایع است و در کشورهای اروپایی و آمریکایی سرطان ریه در بین مردان بیشتر به چشم می خورد. 
دکتر حداد در ادامه خاطر نشان کرد:  در افرادی که سرطان آنها قابل درمان نیست ، متخصصان کیفیت زندگی آنها را بالا برده و عمرشان را طولانی می کنند؛به این صورت که در برخی موارد با دارو درمانی به تسکین درد در بیماران پرداخته می شود و تا حد امکان جلوی  پیشروی سرطان در آنها گرفته می شود.  
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه