تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 بهمن 1391
آیا ظروف ملامینی سنگ کلیه ایجاد می کنند؟

  آیا ظروف ملامینی سنگ کلیه ایجاد می کنند؟

طبق یک مطالعه جدید، ملانین به کار رفته در ظروف می تواند خطر ایجاد سنگ های کلیه را افزایش دهد. برای مصرف کنندگان رایج ترین استفاده از ملامین در ظروف آ شپزخانه مانند بشقاب،کاسه،لیوان و... است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل  از Medivalxpress ،یکی از محققان دانشگاه North Shore از امریکا می گوید دمای زیاد مثل سوپ داغ یا غذاهای اسیدی تردر ظروف ملامینی به ویژه ظروف کهنه یا نامرغوب، می توانند باعث آلودگی غذا با ملامین شوند.
در یک مطالعه که اخیرا در تایوان انجام شده،نمونه ادرار 12 زن و مرد سالم که غذای داغ خود را در ظروف ملامین یا سرامیک مصرف می کردند، مورد بررسی قرار گرفته است. سه هفته بعد، جنس ظروف شرکت کنندگان در این تحقیق عکس شد و نمونه ادرار آنها مجددا آزمایش شد.میزان ملامین مشاهده شده در ادارار افرادی که در ظروف ملامین غذا خورده اند8.35 میکروگرم و در مورد افرادی که از ظروف سرامیکی استفاده کرده اند 1.3 میکروگرم گزارش شده است. سرپرست این تیم تحقیقات تاکید می کند میزان ملامین آزاد شده درغذا به نام تجاری ظروف بستگی دارد و درانواع برند های مختلف ، متفاوت است. وی افزود هنوز مشخص نشده است ملامین چه تاثیری می تواند بر روی سلامتی انسان داشته باشد گرچه طبق مطالعات قبلی که در حیوانات صورت گرفته ملامین خطر ایجاد سنگ های کلیه، آسیب کلیه و القای سرطان را افزایش می دهد، در مورد انسان اطلاعات کمی وجود دارد. 
حداقل میزان ملامین که برای انسان مضر است نیز نا مشخص است و بنابراین اجتناب ازاستفاده از ظروف ملامین غیر منطقی نیست. در مورد سایر ظرو ف پلاستیکی نیزاین شک وجود دارد بنابراین دانشمندان استفاده این ظروف در ماکروویو را مضر می دانند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه