سلول های iPS ، بالای 110 سال
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 آذر 1390
تولید سلول های iPS از افراد 110 ساله

  تولید سلول های iPS از افراد 110 ساله

مطالعه سلول های iPS مشاهده سلول های اندام ها و بافت های مختلف را قبل از تمایزممکن ساخته ، و ویژگی های سلول های افراد با طول عمر فوق العاده را در زمان تولد شان نشان دهد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از yomiuri.co.jp ، با هدف  کشف کلید طول عمر ، تیمی از محققان دانشگاه Keio موفق به ایجاد سلول های بنیادی پرتوان القایی (IPS) از خون افراد 110 ساله و یا مسن تر شده اند.
 بیش از 47000 فرد 100 ساله یا مسن تر در کشورژاپن وجود دارند، اما تنها حدود 60 نفر آنها دارای طول عمر فوق العاده ، یعنی سن 110 سال یا بیشتر هستند.  
محققان Keio خون 13 مرد و زن با طول عمر فوق العاده را برداشته  و از نمونه های چهار نفر آنها سلول  IPSتولید کردند. نمونه های باقی مانده فریز  و ذخیره شدند.
گفته می شود که افراد با طول عمر فوق العاده کمتر مستعد ابتلا به مشکلاتی از قبیل سخت شدن سرخرگ ها و توسعه سرطان می شوند.

سلول های آنها ممکن است یک مکانیسم دفاعی قوی تر در مقابل بیماری نسبت به افراد عادی داشته باشند ، اما جزئیات آن هنوز روشن نشده است.
تیم Keio  در نظر دارد با ساخت سلول های iPS از افراد با طول عمر فوق العاده ، سلول های اندام ها و بافت های آنها را مانند رگها ، عضله قلب و سلول های عصبی تولید کند.
سپس قابلیت تکثیراین سلول ها ، توانایی ترمیم آسیب ها، تحمل استرس و سرعت پیر شدن آنها را با مردم عادی بررسی و مقایسه کند.
این تیم همچنین قصد دارد تا با تجزیه و تحلیل ژنوم افراد با طول عمر فوق العاده ،  راز عمر طولانی آنها را کشف کند.

به گفته  این محققان مطالعه سلول های iPS مشاهده سلول های اندام ها و بافت های مختلف را قبل از تمایزممکن ساخته  و ویژگی های سلول های افراد با طول عمر فوق العاده را در زمان تولد شان نشان می دهد.
Nobuyoshi Hirose گفت :اگر ما بتوانیم کلید طول عمررا کشف کنیم، این دانش ممکن است به ما درپیشگیری از سخت شدن سرخرگ ها و سرطان  و همچنین توسعه روش های درمانی جدید کمک کند. تجزیه و تحلیل ژنوم این افراد ممکن است به روشن شدن عوامل ژنتیکی موثر در یک زندگی طولانی کمک کند.
سلول های iPS برای اولین بار توسط پروفسور Shinya Yamanaka و همکارانش در دانشگاه کیوتو در سال 2006 ساخته شدند.
 درست مثل تخم های لقاح یافته، سلول های iPS تولید شده از سلول های پوست انسان و یا سایر سلول های سوماتیک می توانند به هر نوع اندام یا بافت تبدیل شده و به طور نامحدود تکثیر شوند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه