تاریخ انتشار: شنبه 07 بهمن 1391
شناسایی یک جهش ژنی مهم درنقص شنوایی انسان

  شناسایی یک جهش ژنی مهم درنقص شنوایی انسان

این ژن جهش یافته که پیش از این ارتباطش با کاهش شنوایی شناسایی نشده بود ، پروتئین NESP4را کد می کند که در غشای خارجی هسته سلول های مویی گوش (ONM) بیان می شود.
امتیاز: Article Rating

 

 
به گزارش بنیان به نقل از مدیکال اکسپرس، Karen Avraham و همکارانش در دانشگاه تل آویو درمجله Clinical Investigation گزارش کردند یک جهش ژنتیکی را دردو خانواده مبتلا به نقص شنوایی با فرکانس بالای ارثی شناسایی کردند. این ژن جهش یافته که پیش از این ارتباطش با کاهش شنوایی شناسایی نشده بود ، پروتئین  NESP4را کد می کند که در غشای خارجی هسته سلول های مویی گوش (ONM) بیان می شود.
Avraham و همکارانش دریافتند که پروتئین NESP4 جهش یافته استقرارمناسبش را از دست داده و سبب اختلال در یک کمپلکس سلولی مشهور به " ارتباط دهنده اسکلت هسته ای و اسکلت سلولی" یا LINC می شود که حفظ کننده موقعیت هسته درداخل سلول است. سلول های مویی موش های فاقد NESP4 و یا یک جزء دیگرازکمپلکس LINC به نام SUN1 ،به طور معمول رشد می یابند اما سبب کاهش شنوایی درموش های بالغ می شوند. این نتایج نشان می دهد که کمپلکس LINC برای شنوایی ضروری است و اثبات می کند که موقعیت هسته ای برای حفظ و نگهداری شنوایی طبیعی مهم است. در تایید این نتایج، Worman Howard از دانشگاه کلمبیا نیزنقش کمپلکس LINC را در فیزیولوژی و بیماری تفسیرکرده است.
پایان مطلب/
 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه