تاریخ انتشار: یکشنبه 08 بهمن 1391
سرطان پروستات با جراحی مدرن درمان می شود
در گفت و گو با دکتر محمدرضا نوروزی مطرح شد؛

  سرطان پروستات با جراحی مدرن درمان می شود

دکتر « محمد رضا نوروزی» جراح کلیه و مجاری ادراری و فلوشیپ فوق تخصصی سرطان های دستگاه ادراری، سرطان پروستات را با جراحی مدرن قابل درمان دانست. در این باره خبرنگار بنیان با وی گفت و گویی انجام داده که در ادامه می آید.
امتیاز: Article Rating

 

دکتر « محمد رضا نوروزی» عضو هيئت علمي و استاديار گروه ارولوژي در بخش ارولوژي بيمارستان امام خميني (ره) است.
- منظور از جراحی مدرن برای درمان سرطان پروستات چیست؟
منظور از جراحی مدرن، اضافه شدن مُدالیته های درمان جراحی مثل استفاده از لاپاروسکوپ یا استفاده از رباط است. اما درمان های دیگری هم هست که بدون جراحی است و به وسیله اشعه درمانی انجام می شود. 
- استفاده از رباط برای درمان پروستات به چه شکلی است؟
هنوز درمان پروستات با رباط در ایران انجام نشده است اما در کشورهای دیگر استفاده از رباط به شکل یک عمل آندوسکوپی است.در این روش بازوهای رباط داخل بدن قرار می گیرد و از خارج توسط جراح هدایت می شود. لنز این رباط به صورتی طراحی شده که بزرگنمایی بسیاری دارد و محیط های آناتومی در آن به خوبی دیده می شود. 
- درمان سرطان پروستات در ایران به چه شکلی است؟
در ایران با بالا رفتن آگاهی عمومی، نسبت به سال های پیش بیماران خیلی زود به پزشک مراجعه می کنند و عمل جراحی رادیکال پروستاتیک و رادیو تراپی به روز و با جدیدترین متد انجام می شود.
- تشخیص اولیه سرطان پروستات به چه شکلی است ؟
پروستات در همه مردان وجود دارد اما در طول زندگی می تواند بزرگ شود . در افراد مسن به نام بزرگی خوش خیم پروستات یا BPH) )  شهرت دارد که بسیار شایع است. این بیماری همراه با اختلالات ادراری مانند کاهش فشار ، تکرر، باریک شدن و سوزش ادرار خودش را نشان می دهد. اما بیماری دیگری که همجوار با آن در بخش خارجی یا محیطی پروستات می تواند به وجود بیاید سرطان پروستات نام دارد. این بیماری بی سروصداست و علامتش تنها در شرایط پیشرفته نشان داده می شود . سرطان پروستات در داخل بدن پخش شده و مهره های کمر را گرفتار می کند.  در موارد زودرس با معاینه منظم، تست و به دنبالش انجام بیوکسی از طریق سونوگرافی می توان از وجود این بیماری مطمئن شد  و وارد پروسه درمان شد. 
- چه سنی را برای غربالگری پیشنهاد می کنید؟ 
در آقایان بالای 50 سال توصیه می کنیم که در زمان مراجعه به پزشک درخواست تست پروستات بدهند ولی برای کسانی که سابقه فامیلی دارند توصیه می شود معاینه را از سن 40 تا 45 سالگی شروع کنند .
- بهترین درمان برای سرطان پروستات چگونه است؟ 
بهترین روش درمان زودرس سرطان پروستات، انجام درمان رادیکال پروستاتوکتومی است یعنی برداشتن غده پروستات و غدد لنفاوی که معمولا اگر بیماری زود رس بوده و پزشک حاذقی این کار را کند، بهبودی کامل حاصل می شود. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه