تاریخ انتشار: یکشنبه 08 بهمن 1391
وقوع سالانه 30 هزار مرگ در کشور بر اثر سرطان

  وقوع سالانه 30 هزار مرگ در کشور بر اثر سرطان

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: اقدامات بهداشتی تا 25 درصد می‌تواند از بروز سرطان‌ها جلوگیری کند، نقش عوامل ژنتیکی در ایجاد این بیماری‌ها نیز 25 درصد است و 50 درصد دیگر عوامل به وجود آورنده سرطان به دلایل اجتماعی مربوط است که ارگان‌های مرتبط با این عوامل باید برای پیشگیری از این بیماری اقدام کنند.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا،  ‌مهرداد شریفی در همایش مبارزه با سرطان با اشاره به برگزاری هفته مبارزه با سرطان از 8 تا 15 بهمن ماه، اظهار کرد: روزانه 800 مورد مرگ در کشور رخ می‌دهد که دلایل آن به ترتیب بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث و سوانح و سرطان است.

وی افزود: سرطان از نظر بار بیماری‌ها رتبه چهارم را در جهان دارا است و ایران نیز در منطقه خاورمیانه رتبه نخست ابتلا به سرطان را دارد که باید برای پیشگیری از این بیماری‌ اقدامی انجام داد.

شریفی با بیان این که سالانه 30 هزار مرگ در اثر سرطان در ایران رخ می دهد، تصریح کرد: امروز مشکل اصلی بهداشت کشور، بیماری‌های غیرواگیر هستند. در دهه 70 خورشیدی حدود 18 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود داشت که این عدد در دهه 90 افزایش یافته و به 90 هزار نفر رسیده است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با تاکید بر لزوم افزایش حساسیت افراد نسبت به سرطان‌ها، گفت: باید ببینیم که تا کنون در حوزه آموزش چه کرده‌ایم و تا چه میزان اطلاعات افراد را درباره بیماری سرطان افزایش داده‌ایم.

وی از مراکز بهداشت خواست پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند و افزود: هزینه درمان بیماران سرطانی بسیار زیاد است و هر خانواده باید بیشتر هزینه سبد خانوار را صرف درمان این بیماری کند و فشاری زیادی به اعضای خانواده وارد می‌شود، بنابراین اقدامات پیشگیرانه بسیار موثرتر از درمان خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه